کد خبر: 14978 - تاریخ: چهارشنبه، 19 دسامبر 2012 - 18:43

همزمان با سالگرد شهادت حضرت رقیه(س)؛

همایش سه ساله های حسینی در مسجد جامع خمام

همزمان با سالگرد شهادت حضرت رقیه (س) و به همت بسیج خواهران خمام همایش سه ساله های حسینی با حضور جمعی از مسئولین در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

به گزارش خوبان، به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) همایش سه ساله های حسینی توسط بسیج خواهران خمام، با حضور سرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد، سرهنگ حیدری جانشین سپاه ناحیه مقداد، حجت الاسلام انصاری نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد و جمعی از مسئولین امروز صبح در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

در این مراسم معنوی ابتدا قاری قرآن آقای آستی به قرائت قرآن پرداخت. سپس حجت الاسلام انصاری پشت تریبون رفت و از ویژگی های علی اصغر و رقیه (س) گفت. ایشان در بخشی از صحبت هایشان خطاب به مادران در جمع گفتند: فرزندان کوچک خود را هیچ گاه دست کم نگیرید. زیرا این فرزندان کوچک شایستگی آن را دارند که همچون علی اصغر و رقیه در راه امامشان شهید شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد ادامه دادند: این که امام حسین (ع) فرزندان کوچک و اهل بیت خود را نیز با خود به جنگ بردند چند هدف عمده را دنبال می کردند.از جمله این که: کودکان در جریان جنگ با سختی ها و مشکلات آشنا شوند و تربیت عملی ببینند.

حجت الاسلام انصاری علت علاقه ی شدید امام حسین (ع) به رقیه (س) را بی مادری رقیه از همان بدو تولد دانستند و این که امام برای او هم پدر بودند و هم مادر.

نماینده ولی فقیه در سپاه در انتها به نحوه ی شهادت حضرت رقیه در مقابل بارگاه یزید هنگام دیدن سرمبارک امام حسین (ع)  پرداخت.

در بخش دیگری از مراسم چند تن از دانش آموزان به قرائت دکلمه در وصف حضرت رقیه (س) پرداختند.

در ادامه ، مداح مراسم به مداحی پرداخت.

در انتها نیز جوایزی به رسم یادبود توسط جمعی از مسئولین به کودکان حاضر در مراسم اهدا شد.

 

SAM_2545

SAM_2560

SAM_2564

SAM_2578

SAM_2582

SAM_2584

SAM_2586

SAM_2592

SAM_2602

SAM_2611

SAM_2616

انتهای پیام/69


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads