کد خبر: 149750 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 سپتامبر 2017 - 08:40

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان :

حقانیت جبهه حق ماندگارترین پیام محرم است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: حقانیت جبهه حق ماندگارترین پیام محرم است.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام ستار عیلزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان امروز (29 شهریور) در نشست خبری در اداره اوقاف گیلان در رشت اعلام کرد: نگاهی به جریانات و حوادث بعد از واقعه کربلا نشان می‌دهد اگر خبررسانی حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) نبود از فرهنگ عاشورا بی بهره بودیم.

وی اضافه کرد: انبیا و اولیای الهی خبرنگاران درگاه الهی هستند و بر همین اساس شغل خبرنگاری در راستای رسالت انبیاست.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: محرم یک حوزه بزرگ خبررسانی و مملو از اطلاعات دقیق در حوزه‌های مختلف اسلام است.

وی تبلیغ محرم و رساندن پیام این ماه را یک وظیفه دینی و انقلابی دانست و گفت: امروز جهانیان تشنه معارف امام حسین (علیه السلام) هستند و بر همین اساس می‌توانیم فرهنگ، دین و ارزش‌های اسلامی را در قالب پیام محرم و تبلیغ مکتب عاشورا به دنیا برسانیم.

علیزاده با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورای امام حسین (علیه السلام) در حال جهانی شدن است، افزود: پیام محرم پیام فضیلت، شرافت، احترام به کرامت انسانیست.

وی ادامه داد: اتمام حجت با بشریت در دفاع از آزادی و عدالت و شرف انسانی و مقابله با ظلم و استکبار در همه دوره ها از دیگر پیام‌های محرم و مکتب عاشوراست.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بان اینکه پیام محرم امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حجاب حتی در سخت ترین شرایط است، اظهار داشت: مانگارترین پیام محرم پیام حقانیت جبهه حقیقت و رسوایی  جبهه استکبار است.

وی با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در گیلان گفت: هدف از اجرای این طرح تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه، جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا و اجرای امینانه نیات واقفان است.

علیزاده افزود: طرح بصیرت عاشورایی باشعار ” کرامتنا الشهاده” در 500 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

 وی یادآور شد: این طرح اختصاص به دهه اول محرم نداشته و از 31 شهریور آغاز شده و تا 28 آبان ادامه داد.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 50 بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 50 بقعه متبرکه گیلان خبر داد و گفت: در قالب طرح بصیرت عاشورایی تجمع بزگ لبیک یا حسین (علیه السلام) در 13 شهرستان استان و  به صورت محوری و متمرکز در بقعه خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

 وی اعلام کرد: مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان” احلی من العسل” با همکاری آموزش و پرورش در ششم محرم در 50 بقعه متبرکه گیلان برگزار خواهد شد.

علیزاده به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقامه نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های محوری بصیرت عاشورایی اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان تقلید عملی از سیره و دستور امام حسین (علیه السلام) است.

 وی برگزاری مراسم رهروان زینبی در 12 محرم، عزاداری امام سجاد (علیه السلام) و همایش نهضت بیداری را از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی در گیلان برشمرد و اظهار داشت: این طرح با ویژه مراسم اربعین حسینی ادامه خواهد داشت با تجمع لبیک یا رسول الله  در روز رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی را از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در طرح بصیرت عاشورایی معرفی کرد و گفت: 300 مبلغ اعزامی از قم و روحانی بومی در برگزاری بصیرت عاشورایی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads