کد خبر: 149657 - تاریخ: چهارشنبه، 20 سپتامبر 2017 - 13:28

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در جیرسر باقر خاله چوکام:

تسهلات یک میلیاردی برای توسعه گردشگری روستامحور پرداخت می شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت:تسهلاتی یک میلیاردی برای توسعه گردشگری روستامحور پرداخت می شود.

به گزارش خوبان؛ سید ابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از روستای جیر باقرخاله چوکام در جمع خبرنگاران بابیان اینکه بحث گردشگری در روستاها بحث مهم و اساسی است اظهار کرد: هوای سالم و فضای تنفسی بسیار خوب، طبیعت، مزرعه‌گردی و بوم گردی سه ویژگی متمایز گردشگری در روستا نسبت به شهرها می‌باشد.

وی با اذعان به اینکه استفاده از ظرفیت گردشگری در روستا با هوای تنفسی بسیار عالی همراه است بیان کرد: در روستاها آثار تاریخی بسیار زیبایی را داریم و دولت در بحث گردشگری اهتمام ویژه‌ای دارد و بر همین اساس کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای فراهم شدن زمینه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در روستا سه نوع تسهیلات پرداخت می‌شود افزود: وام‌های با کارمزد سه درصد  و مشارکتی، وام با کارمزد 6 درصد و غیر مشارکتی و وام کارمزد هشت درصد و حتی وام با کارمزد چهار درصد است که بسته به نوع تقاضا و توان پرداخت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رضوی گفت: برای متقاضیان تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید با کارمزد چهار درصد، مبالغ بالاتر از یک میلیارد تومان از طریق بانک سینا و کارمزد هشت درصد و کمتر یک میلیارد تومان از طریق بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک، توسعه و تعاون با کارمزد شش درصد پرداخت می‌شود.

وی با تقدیر از عملکرد حوزه معاونت عمرانی استانداری گیلان اظهار داشت: در استان گیلان فضای بسیار خوبی برای گردشگری فراهم‌شده و می‌طلبد که بحث روستاگردی، صنایع‌دستی و پذیرایی از میهمانان به‌صورت رایگان در دستور کار قرار گیرد و اگر با کمبود زمین مواجه بودند می‌توانند از طریق مراتع و جنگلداری به‌صورت مشارکتی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads