کد خبر: 149349 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 سپتامبر 2017 - 08:45

عضو مجلس خبرگان رهبری:

نشر مطالب نامعتبر در فضای مجازی بازتاب منفی در جامعه به‌دنبال دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اخبار نادرست منتشر شده در فضای مجازی موجب ایجاد سوژه در راستای اقدامات علیه نظام می‌شود، گفت: انتشار مطالب نامعتبر در فضای مجازی بازتاب منفی در جامعه به‌دنبال دارد.

به گزارش خوبان، آیت الله رضا رمضانی گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجود در جامعه امروز اظهار داشت: وجود این‌گونه فضاها از جهت به روز کردن اطلاعات و انتقال پیام در سریع‌ترین زمان ممکن یک امر مثبت است.

وی با بیان اینکه این فضا معایب و مشکلات گسترده‌ای با توجه به شرایط امروز که شایعات به سرعت گسترش می‌یابد دارد، افزود: گاهی در خبرها به نقل از فضای مجازی بیان می‌شود که “شنیده یا گفته شده است” در شرایطی که نمی‌توان به صحت و دقت این اخبار اعتماد کرد.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه منبع در اخبار بسیار حائز اهمیت است و باید به‌طور ویژه مدنظر قرار گیرد اعلام کرد: باید در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و به‌ویژه آسیب‌های اجتماعی به‌ منابع معتبر مراجعه شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به منابع معتبر در پیگیری اخبار بسیار مهم است گفت: گاهی در فضای مجازی نسبت‌هایی را به برخی از مسئولان و مدیران بدون در نظر گرفتن منبع معتبر می‌دهند و این اخبار نادرست به‌سرعت نه تنها در فضای استانی بلکه در فضای بین المللی گسترش می‌یابد.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با بیان اینکه اگر درستی اخبار مذکور پیگیری شود هیچ‌گونه منابع معتبری برای آن یافت نمی‌شود خاطرنشان کرد: گاهی اخبار نادرست منتشر شده در فضای مجازی موجب ایجاد سوژه‌ای در راستای اقدامات علیه نظام شده و تشویش اذهان عمومی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه گاه اخبار نادرست منتشر شده در فضای مجازی یک‌ نوع سیاه‌نمایی، نگاهی منفی و ترس را در جامعه ایجاد می‌کند گفت: اگر افراد در انتشار این اخبار دقت و تحقیق کنند به‌درستی متوجه می‌شوند که تمامی این اقدامات برنامه‌ریزی شده و با اهدافی سازماندهی شده مدیریت می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه نیت از انتشار این گونه اخبار ایجاد تشویش اذهان عمومی در جامعه شده و تنها قصد آسیب رساندن به نظام را دارد اظهار داشت: نواقص و ضعف‌های موجود در جامعه تنها باید از طریق منابع معتبر انجام شده و با سند و مدرک صحیح بیان شود‌.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید برای انتشار اخبار مدارک و اسناد معتبر موجود باشد تصریح کرد: دارا بودن مستند اخبار در انتشار خبر بسیار حائز اهمیت است و باید به‌طور ویژه از سوی همگان به‌خصوص خوانندگان مطالب مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه افراد برای رسیدن به اخبار درست و واقعی در فضای مجازی باید به منابع معتبر مراجعه کنند افزود: انتشار مطالب در فضای مجازی تحت عنوان “شنیده شده یا گفته شده” بازتاب منفی در جامعه به‌دنبال دارد و بدون شک یک اقدام ضد اخلاقی محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام/5


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads