کد خبر: 149311 - تاریخ: دوشنبه، 18 سپتامبر 2017 - 09:41

عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

ایجاد هرج‌ومرج در بازار برنج با فقدان مهر استاندارد بر روی آن/ سازمان استاندارد مهر تائید بر برنج‌های ایرانی بزند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هرج‌ومرج‌های موجود در بازار برنج کشور با عدم نظارت سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد باید مهر تائید بر برنج‌های ایرانی بزند.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در املش، با تاکید بر تفکیک و شناسایی برنج داخلی با خارجی اظهار داشت: متأسفانه غفلت دستگاه‌های ذی‌ربط باعث شده تا برنج‌های مرغوب عرضه‌شده در بازار شناسایی نشوند.

وی با بیان اینکه حذف برنج‌های تقلبی با شناسنامه‌دار شدن محصول در مراکز تولید امکان‌پذیر است، افزود: عدم بسته‌بندی و نظارت و همچنین ثبت استاندارد مسئله‌ای است که باید هر چه سریع‌تر انجام شود و به برنج داخلی هویت ببخشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم نظارت استاندارد باعث شده تا در شناسایی برنج مرغوب از نامرغوب هرج‌ومرج به وجود بیاید، گفت: اکنون تولید برنج مبدأ و مقصد مشخص ندارد و باید سازمان استاندارد در این مسئله وارد شود و تصمیم اساسی بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه عدم نظارت استاندارد و فقدان مهر آن بر روی برنج باعث سو استفاده نیز شده، اظهار کرد: اکنون عدم نظارت و مهر استاندار موجب شده تا سودا گران و دلالان برنج نهایت استفاده را در این هرج‌ومرج ببرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد باید مهر تائید بر برنج‌های ایرانی بزند، گفت: لازم است سازمان استاندارد، تعزیرات حکومتی، بازرسی و وزارت خانه‌های جهاد و صنعت و معدن وارد شوند و با تشکیل کارگروهی تولیدات داخلی موردحمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام*


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads