کد خبر: 149056 - تاریخ: شنبه، 16 سپتامبر 2017 - 08:45

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان :

هدایت تحصیلی می تواند پایه اقتصاد مقاومتی باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : هدایت تحصیلی درست ، پایه توسعه کشور است.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن برشمردن عملکرد آموزش و پرورش در خصوص اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت : هدف از هدایت تحصیلی آن است، دانش آموزانی تربیت کنیم تا کار بلد باشند و یک هدایت تحصیلی خوب می تواند به تحقق منویان مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی کمک کند.

وی با تاکید به همگانی بودن آموزش و پرورش گفت :روز اول مهر روز ملی و متعلق به همه ی دستگاه ها و مردم است . ملت، بهترین سرمایه های خود ،یعنی دانش آموزان را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهند و انتظار دارند آموزش و پرورش به بهترین شکل این سرمایه های ارزشمند را تربیت کند و آینده کشور را با پرورش نیرو های متخصص تضمین نماید .

وی فصل مشترک حاکمیت با مردم را آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: بین دستگاه های اجرایی ،آموزش و پرورش بیشترین مخاطب را  دارد و نباید انتظار داشت تمام مشکلات آن به تنهایی و بدون کمک سایر دستگاه ها مرتفع شود .

حاجتی با تاکید بر همراهی و مساعدت تمام دستگاه های اجرایی کشور در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت : در کنار این همراهی نباید نقش خانواده ها را نادیده گرفت و باید تلاش کرد تا از تمام ظرفیت ها در امر آموزش دانش آموزان استفاده کرد.

وی درادامه گفت : اگر کسی چنین تصور داشته باشد که آموزش و پرورش به تنهایی به  تربیت آینده سازان کشور بپردازد چیزی جز خسارت نصیب نخواهد شد. وی ضمن تشکر از دستگاه های اجرایی استان گفت : در بازگشایی مدارس امسال بسیاری از مدیران استانی اعلام آمادگی و همکاری کرده اند تا زنگ اول مهر با مشارکت آنها به صدا درآید

حاجتی با اشاره به اهمیت عدالت آموزش در استان گفت : ما چهار مدرسه در استان داریم که تنها با یک دانش آموز به آموزش می پردازند و این بدان معنی است که تلاش ما این است تا هیچ دانش آموزی در استان از تحصیل باز نماند .

مهدی حاجتی در ادامه  برخی از موفقیت های آموزش و پرورش گیلان در طول یکسال گذشته را برشمرد و گفت : در سال گذشته بیش از سی هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقات آموزش و پرورش مشارکت داشتند و نتایج بسیار خوبی در رشته های مختلف در سطح استان و کشور رقم زدند .

انتهای پیام/415


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads