کد خبر: 148999 - تاریخ: جمعه، 15 سپتامبر 2017 - 10:42

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

زمینه انتقال پیام شهدای دفاع مقدس به جوانان باید فراهم شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید زمینه انتقال پیام شهدای دفاع مقدس به جوانان فراهم شود گفت: اسلام تندرو هیچ سنخیتی با اسلام ناب محمدی ندارد.

به گزارش خوبان، آیت الله رضا رمضانی گیلانی شامگاه پنج‌شنبه در یادواره آبروی محله شهرک شهید بهشتی در شهر رشت اظهار داشت: شهدای 4 نسل انقلاب در شهرک شهید بهشتی رشت حضور داشتند.

وی با اشاره به لزوم شناخت هدف شهدا گفت: پیام شهدا باید به گوش همگان برسد که یکی از راه‌های شناخت پیام شهدا خواندن وصیت‌های آن‌ها است و این وصایا که اغلب چند روز و چند ساعت پیش از شهادت نوشته شده حاوی مهم‌ترین پیام‌های شهدا هستند.

رئیس اتحادیه اروپایی شیعیان با اعلام اینکه مهم‌ترین پیام شهدا این است که اسلام قدرت اداره جامعه را دارد خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مخالف حکومت اسلام بودند و به صراحت اسلام را فاقد قدرت اداره جامعه بیان می‌کردند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، امام راحل را یک سیاستمدار واقعی که جامعه را در مسیر رشد و بالندگی قرار داد معرفی کرد و افزود: امام خمینی (ره) گفت “اسلام برای مدیریت جامعه برنامه دارد” و نمی‌توان اسلام و سیاست را از هم جدا کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با تمام پیشرفت‌های روز، عرصه سیاست اسلام می‌تواند جامعه را به بهترین نحو اداره کند بیان داشت: اسلام موجب عدالت، حفظ شأن انسان و جلوگیری از ظلم به شهروندان جامعه می‌شود.

آیت الله رمضانی گیلانی با اشاره به فدا شدن نسل اول شهدای انقلاب برای نجات جامعه و برای حیات نسل بعدی اعلام داشت: نسل بعدی انقلاب زمانی نجات پیدا می‌کند که نسل کنونی خود را برای نسل آینده فدا کنند.

رئیس اتحادیه اروپایی شیعیان با اعلام اینکه بسیاری از جوانان فضاهای جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس را ندیدند و حقایق جنگ به آن‌ها منتقل نشده است خاطرنشان کرد: باید زمینه انتقال پیام شهدای دفاع مقدس به جوانان فراهم شود.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با بیان اینکه امروزه تروریست‌ها به نام اسلام جنایت‌های بسیاری را انجام می‌دهند گفت: اسلام تندرو هیچ سنخیتی با اسلام ناب ندارد و اسلام پخش کننده رحمت در کل دنیا است‌.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان معنای مدارا کردن را جذب کردن بیان کرد و عنوان داشت: اسلام برای منتشر کردن مدارا در بین مردم است و اگر جمال و زیبایی اسلام نشان داده شود اسلام تمام دنیا  را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مخاطب شناس بود و جوانان نیز سخنان وی را به‌خوبی درک می‌کردند گفت: پس از سخنرانی امام درباره لزوم شرکت جوانان در جنگ و دعوت آنان به جبهه‌ها، گردان‌ها به تیپ‌ها و تیپ‌ها به لشکرها تبدیل شدند.

آیت الله رمضانی با اعلام اینکه وجود فاصله  بین جوانان و مسئولان نظام باعث عدم حضور جوانان در عرصه های مختلف انقلاب می‌شود خاطرنشان کرد: با تکریم جوانان اعتماد آنان به مسئولان و نظام اسلامی جلب می‌شود‌.

وی عدالت را یک حقیقت که تمام بشر تشنه آن هستند خواند و عنوان داشت: پیاده سازی کامل دین اسلام در جوامع باعث جذب شدن همه افراد به دین مبیین اسلام می‌شود و امروزه حقیقت اسلام بسیاری از مردم غرب را به خود جذب کرده است.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با اشاره به لزوم یادگیری درس اخلاق در پایگاه‌ها و مساجد بیان داشت: اگر فرد مسجدی نماد اخلاق نیکو و درستکاری در جمع حانواده خود و جامعه باشد همگان به اسلام ناب محمدی روی می‌آورند.

وی با اعلام اینکه نباید دنیاطلبی برخی از مسئولان و افراد مذهبی را به پای دین اسلام نوشت و اسلام را در این زمینه مسئول دانست گفت: اگر مداحی درباره مسائل غیرمرتبط با حوزه خود اظهارنظر می‌کند نباید تمام مداحان که زنده نگه دارنده یاد امام حسین (ع) هستند را مقصر دانست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استان گیلان دارای 8 هزار شهید در دوران دفاع مقدس است اعلام داشت: امروزه پاک‌ترین انسان‌ها یعنی شهدای مدافع حرم گیلانی با رفتاری مانند رفتار اهل بیت (ع) حقیقت اسلام را به همگان شناساندند.

رئیس اتحادیه اروپایی شیعیان با بیان اینکه حانواده معظم شهدا بر گردن مسئولان و مردم حق دارند اعلام داشت: باید قدر انقلاب را دانست و از ارزش‌های آن محافظت کرد تا انقلاب به‌دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads