کد خبر: 148970 - تاریخ: جمعه، 15 سپتامبر 2017 - 09:30

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

دستگاه‌های فرهنگی استان برای تربیت کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی که در استان فعالیت می‌کنند باید برای تربیت کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشند که این نیاز تعامل بیشتر دستگاه‌ها را دارد.

به گزارش خوبان، علی پورحسن روز گذشته در آئین معارفه مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و استان گیلان بابیان اینکه کودکان در نوجوانی پایه و اساس یک جامعه را تشکیل می‌دهند اظهار کرد: اگر در دوران کودکی تحقیقی صورت نگیرد و آسیب‌ها شناسایی نشوند در تربیت فرزندان دچار مشکل می‌شویم.

وی گفت: در جامعه باید در حوزه‌های مختلف سیاسی اجتماعی، اقتصادی اقدامات مهم و اساسی صورت بگیرد و اگر در کودکی و نوجوانی روی آن‌ها کار نکنیم نباید در بزرگ‌سالی هیچ انتظاری از آن‌ها داشته باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه کودکان آینده جامعه هستند، افزود: در فعالیت‌های مختلف فرهنگی که در جامعه صورت می‌گیرد باید برای کودکان برنامه داشت.

پورحسن با اشاره به اینکه کانون، مکمل آموزش‌وپرورش است بیان کرد: باید علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، ادبی و اجتماعی در کانون خلأهای آموزشی موجود در آموزش پرورش را با برگزاری کلاس‌های مربوطه برطرف کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید کانون در سطح جامعه معرفی شود، گفت: برای معرفی برنامه‌های کانون گاهی اوقات لازم است که مراسم‌های خود را در خارج از محدوده کانون برگزار کنیم تا سایر دستگاه‌ها متوجه شوند که کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانانی وجود دارد که کار فرهنگی می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود: با توجه به تغییر رویکرد اداره کانون از مدیریت به مدیرکلی اما همچنان نگاه سازمانی به‌صورت مدیریتی است و باید مدیرکل این اراده را داشته باشد که نحوه اداره کردن کار کانون را بومی‌سازی کند.

پورحسن با تأکید بر اینکه در بحث مدیریت اداره، باید مدیرکل در اجرای برنامه‌های فرهنگی دستش باز باشد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های فرهنگی که در استان فعالیت می‌کنند باید برای تربیت کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشند که این نیاز تعامل بیشتر دستگاه‌ها را دارد.

وی افزود: با توجه به روحیه کودکان و نوجوانان باید رفتارها مناسب روحیات آنان باشد زیرا یک حرکت خوب و مناسب می‌تواند کودک را به بالاترین درجه رسانده و یک حرکت تند و خشن روی او تأثیر منفی بگذارد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads