کد خبر: 148879 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 سپتامبر 2017 - 09:00

سراج :

آمریکایی‌ها با «نمایش خروج» از برجام به دنبال امتیازات بیشترند/ اروپا به‌خاطر ایران پشت آمریکا را خالی نمی‌کند

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: آمریکا به دنبال آن است که با نمایش خروج برجام ادراکی ایجاد کند که به دنبال این خروج، مذاکره مجدد به وجود بیاید.

به گزارش خوبان ، رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه آماده ایم به همراه فرانسه، بریتانیا و آمریکا، تهران را تحت فشار بگذاریم و اینکه آیا با توجه به این سخنان می‌توان به پایبندی اروپا بدون آمریکا به برجام امیدوار بود، گفت: تجربه ما با سه کشور اروپایی در اوایل دهه ۸۰ نشان می‌دهد راهبرد اروپا راهبردی آزموده شده و در نهایت شکست خورده است.

وی با بیان اینکه جریانی که در داخل همه تخم مرغ‌های خود را در سبد آمریکا گذاشت حالا که با بدقولی آن‌ها مواجه شده و می‌خواهد فاز جدیدی را آغاز کند، گفت: این فاز جدید اجرای برجام اروپایی است.

سراج ادامه داد: این در حالی است که تجربه تعامل با اروپایی‌ها آزموده شده است و این تصور که اروپا پشت آمریکا را به بهانه حمایت از ایران خالی می‌کند یک خوش خیالی بیهوده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به نظرات ترامپ پیرامون برجام گفت: کابینه ترامپ توافق برجام را مناسب نمی‌داند. وی ابتدا به دنبال آن بود که برجام را باطل کند و مزیت‌های راهبردی جدیدی در آن نمایش دهد.

سراج افزود: از این رو آمریکا به دنبال آن است که با نمایش خروج برجام ادراکی ایجاد کند که به دنبال خروج آمریکا از برجام، مذاکره مجدد به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: با این بازی آمریکایی ها، یعنی وادار کردن ایران به پذیرش مذاکره مجدد در حقیقت نوعی بازی ایران در زمین آمریکا و کابینه ترامپ کلید خواهد خورد.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: اروپا عملا نشان داده است که به هیچ عنوان خارج از اراده آمریکایی‌ها به ویژه در حوزه مسائل بین المللی اقدامی انجام نخواهد داد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads