کد خبر: 148873 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 سپتامبر 2017 - 08:53

تقلب در بازار برنج ایرانی

رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی، سراها و سردخانه‌ها گفت: ۱۲۰۰۰ تن برنج از پاکستان وارد ایران شده که عده‌ای دلال آن را با برنجی که به تازگی برداشت شده مخلوط کرده و به نام برنج ایرانی وارد بازار می‌کنند.

به گزارش خوبان، سیدمهدی کشاورزی به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت این روزهای انبارهای کشور پرداخت و عنوان کرد: در قیاس با سال گذشته امسال به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و رکود حاکم در بازار شرایط انبارها رونق چندانی نداشته و تجار چندان راغب به انبار کردن کالاهای خود نبوده و حتی می‌توان گفت که حدود ۹۰ درصد ظرفیت انبارها خالی است.

وی افزود:زمانی که در بازار رکودی ایجاد شود، پیش از همه تجار این مسئله را درک کرده و تمایلی به ریسک کردن نخواهند داشت چرا که اگر پول آنها در بانک‌ها بماند، سود بیشتری خواهد داشت تا اینکه آنها بخواهند این سرمایه را وارد بازار کنند.

کشاورزی ادامه داد: طی روزهای گذشته ۱۲۰۰۰ تن برنج از پاکستان وارد ایران شد تا برای ماه محرم بازار اشباع شود و قیمت این برنج نیز کیلویی ۸۰۰۰ تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که مگر غیر از این است که طی این ماه‌ها واردات برنج ممنوع شده اظهار کرد: به هر صورت این حجم برنج وارد انبارها شده و به طور معمول ۹۰ تا ۹۵ درصد این کالاها به استان‌های شمالی کشور انتقال داده می‌شود و عده‌ای دلال آن را با برنجی که به تازگی برداشت شده مخلوط کرده و به نام برنج ایرانی وارد بازار می‌کنند..

منبع:ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads