کد خبر: 14886 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 دسامبر 2012 - 20:05

احداث دومین راه ارتباطی گیلان به پایتخت در رحیم‌آباد رودسر

خوبان خبر: مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان از احداث دومین راه ارتباطی استان به تهران خبر داد و گفت: 3 کیلومتر از 155 کیلومتر قطعه راه ارتباطی رحیم‌آباد رودسر به قزوین 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، حجت شعبان‌پور با اشاره به فعالیت راهداری روستایی اظهار کرد: 497 دستگاه انواع سبک، سنگین و نیمه سنگین در مناطق برفگیر، صعب‌العبور و راهداری و اداره‌های استان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه در پی بارش برف روزهای اخیر تمام راه‌های ارتباطی باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: در گیلان 15 باب راهدارخانه ثابت وجود دارد که همه آنها مجهز به انبار شن و نمک برای عملیات یخ‌زدایی هستند.

این مسئول در ادامه روند اجرایی راه رحیم‌آباد به قزوین در شرق استان را مطلوب دانست و تصریح کرد: این پروژه که از سال گذشته همزمان با مطالعات، عملیات اجرایی آن در قطعه‌ای به طول سه کیلومتر حد فاصل رحیم‌آباد به طرف پلرود آغاز شده، اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در حال انجام شدن است.

وی یادآور شد: کار مطالعات این پروژه سنگین در فاز نخست به صورت کامل به اتمام رسیده است و فاز دوم آن نیز در دست اقدام بوده که به ‌زودی به پایان می‌رسد.

شعبان‌پور ادامه داد: با پایان فاز دوم طبق تناسب اعتبارات ابلاغی برای اجرا به پیمانکاران ذی‌صلاح واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه 155 کیلومتر طول دارد، اذعان کرد: با اجرای پروژه راه ارتباطی رحیم‌آباد، تردد از مرکز کشور به نواحی شرقی گیلان و غرب استان مازندران تسهیل می‌شود.

به گفته مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان، با اجرای این پروژه راه ارتباطی سفر و مصرف سوخت و استهلاک خودروها کاهش پیدا می‌کند.

مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان امروز برای بررسی مشکلات مردم به شهرستان رودسر سفر کرده بود.

انتهای پیام/448

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads