کد خبر: 14883 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 دسامبر 2012 - 19:58

محمود مباحی

افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید باستانی شعار تا 3 ماه دیگر

خوبان خبر: در سومین دور شوراهای شهر رشت چهار تقاطع غیر همسطح در رشت به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خوبان به نقل از مهر،  رئیس شورای کلانشهر رشت از بهره برداری تقاطع غیر همسطح شهید باستانی شعار این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

محمود مباحی امروز در چهارصد ونود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت افزود: در سومین دور شوراهای شهر رشت چهار تقاطع غیر همسطح در رشت به بهره برداری رسیده است.

وی اظهارداشت: شرایط خاص جغرافیایی این شهر و دیگر عوامل باعث شد در اجرای این پروژه ها زمان زیادی صرف شود و این امر باعث ایجاد شایعه در میان شهروندان می شد.

رئیس شورای شهر رشت گفت: شایعه شده که بزرگترین تقاطع غیر همسطح رشت نقص فنی دارد و به این دلیل در اجرا تاخیر داشته است.

وی تاکید کرد: اجرای این تقاطع غیر همسطح طبق زمان بندی پیمانکار پروژه در حال اجراست و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مباحی همچنین از خرید سهام 200 میلیون تومانی بانک شهر خبر داد و افزود: خرید سهام بانک شهر از سوی کارکنان شهرداری نیز در حال بررسی است.

وی ادامه داد: طبق بند 30 ماده 71 قانون وظایف و اختیارات شوراها، نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری برعهده شوراست بر این اساس شورا حسابرسی شهرداری را طی سال های 82 تا 88 را در دستور کار دارد و بزودی در مطبوعات انتشار می دهد.

شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی اوراق مشارکت می فروشد

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا گفت: افزایش تقاضای شهروندان برای آسفالت کوچه های خود از یک سو و کمبود قیر از دیگر سو، باعث ایجاد تنش میان شهروندان و کارکنان شهرداری شده است.

موسی ناصح افزود: برخی شهروندان از سال های 82 برای آسفالت تقاضا داده اند و متاسفانه روند آسفالت، بر اساس اولویت زمان درخواست صورت نمی گیرد.

وی همچنین به روند اجرایی پل باستانی شعار اشاره کرد و اظهارداشت: به تازگی شایعه شده که این تقاطع غیر همسطح نقص فنی دارد و فواصل زیاد بین دهنه های پل باعث شده شهرداری نتواند این پل را به اتمام رساند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا گفت: پیمانکار این پل از بهترین مهندسان کشور است و طی بررسی های بعمل آمده نقصی در کار نیست و پل به لحاظ فنی مشکلی ندارد.

وی در ادامه از برون سپاری صدور پروانه ساختمانی به بخش خصوصی خبر داد و تاکید کرد: این مهم در بسیاری از شهرها انجام شده و شهرداری درنظر دارد پس از یک مکانیسم آموزشی، صدور پروانه ساختمانی را به بخش خصوصی واگذار کند.

ناصح افزود: فروش اوراق مشارکت در برخی پروژه های عمرانی نیز بررسی شده و شهرداری درنظر دارد از توان مالی شهروندان در اتمام پروژه های کلان خود بهره جوید.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads