کد خبر: 148827 - تاریخ: چهارشنبه، 13 سپتامبر 2017 - 10:15

فرماندار رشت/

شهرستان رشت بعنوان مرکز و نگین استان گیلان است/ جشنواره شب های فرهنگی رشت در برج میلاد برگزار می شود

فرماندار شهرستان رشت با بیان این مطلب که شهرستان رشت بعنوان مرکز و نگین استان گیلان است افزود: این شهرستان از ظرفیت های قابل توجه ای در حوزه گردشگری و بوم گردی صنایع دستی و خوراک برخوردار است.

به گزارش خوبان، سیروس شفقی فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به برگزاری جشنواره شب های فرهنگی رشت در برج میلاد توسط فرمانداری این شهرستان و همکاری سایر دستگاه های متولی از قبیل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت و همچنین همکاری بسیار مطلوب معاونت فرهنگی،اجتماعی برج میلاد و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور گفت: این جشنواره  روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از ساعت 18 الی 23 در محل برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان این مطلب که شهرستان رشت بعنوان مرکز و نگین استان گیلان است افزود: این شهرستان از ظرفیت های قابل توجه ای در حوزه گردشگری و بوم گردی صنایع دستی و خوراک برخوردار است.
شفقی با بیان اینکه گردشگری یکی از مولفه های توسعه اقتصادی در دنیا محسوب میشود افزود: شهرستان رشت از قدمت بالا و فرهنگ بسیارغنی برخوردار است که طی سالیان متمادی زبانزد عام و خاص در کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه گیلان هرساله در ایام مختلف سال پذیرای میلیونی گردشگران است عنوان کرد: عمده این مسافران از روستاهای شهرستان رشت و جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن میکنند.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان رشت دارای جاذبه های گردشگری بسیار مناسبی هستند تصریح کرد: برای توسعه گردشگری اقامتگاه های بوم گردی به عنوان یکی از راهبردهای جدید در جهت تامین محل اقامت گردشگران در روستاهای این شهرستان آغاز گردیده است که از جمله آن خانه های بوم گردی روستاهای دهنه سر شیجان و جیرسرباقرخاله است.
شفقی افزود: از دیگردستاوردهای توسعه بوم گردی در روستاهای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار و نیز مهاجرت معکوس است.
وی با بیان اینکه شهرستان رشت نیازمند توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال و تقویت درآمدهای مردمی از این صنعت است افزود: جشنواره شب های فرهنگی رشت در برج میلاد با هدف معرفی توانمندی ها و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و تنوع خوراکی آن جهت ارائه و تشویق به حضور گردشگران در جای جای این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این برنامه اجرای شعر و موسقی ، آیین های بازی های سنتی و نمایشگاه عکس و صنایع دستی در چارچوب قوانین کشوربرگزار می گردد، افزود: با توجه به اینکه رشت بعنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت گردیده  و خوراک نیزیکی از مزیت های جدی در جذب توریسم و گردشگر محسوب می گردد، ارائه غذاهای متنوع محلی و سفره رشتییکی دیگر از برنامه های نمایشگاه این جشنواره است.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه ای در پایتخت کشور سبب آشنایی بیشتر با توانمندی های شهرستان رشت می گردد، افزود: رشت، شهرستان فرصت هاست و با چنین اقداماتی میتوان جهت توسعه شهرستان، نسبت به جذب سرمایه گذار در صنعت گردشگری و جذب بیشتر و توزیع گردشگران آن در تمامی نقاط شهرستان اقدام نمود.
شفقی در پایان با تشکر ویژه از دستگاه هایی اجرایی دست اندرکار شهرستان که در جهت هر چه با شکوه برگزار شدن این جشنواره کمک می کنند افزود: از تلاش های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، بخشداری های شهرستان و حوزه معاونت عمرانی و روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت و همچنین مدیریت برج میلاد و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانها و انجمن گیلانی های مقیم تهران و دست اندرکاران گیلانی هماهنگ کننده و همه هنرمندان گیلانی حاضر در این جشنواره تقدیر نموده و از همه مردم ایران و گیلانی های مقیم سراسر کشور و همشهریان عزیز رشتی دعوت میکنم تا در این جشنواره حضور فعال داشته و گرما بخش شب های فرهنگی رشت در مرکز کشورباشند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads