کد خبر: 148820 - تاریخ: چهارشنبه، 13 سپتامبر 2017 - 09:33

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

تولید محصول برنج در گیلان تا 15 درصد افزایش یافته است

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: تولید برنج در این استان در سال زراعی جاری، بین 10 تا 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خوبان، حبیب جهانساز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: امسال از اراضی شالیزاری استان گیلان به دلیل آب کافی ، آفتاب، زراعت مناسب و تامین بموقع نهاده های کشاورزی، محصول خوبی برداشت شد که میزان آن بین 10 تا 15 درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش تولید دارد.
وی خاطرنشان کرد: امسال نزدیک به 800 هزار تن برنج سفید در گیلان استحصال شده و نیازی به واردات برنج بویژه در این فصل از سال که محصول، برداشت و به بازار عرضه شده، وجود ندارد.
جهانساز ابراز امیدواری کرد که نیاز واقعی به برنج و کسر محصول نسبت به مصرف داخلی بررسی و نیاز واقعی برنج، اعلام تا بر آن اساس این محصول وارد شود.
وی همچنین به جشنواره برنج در شهرستان سیاهکل در شرق استان گیلان اشاره و اظهار کرد: این جشنواره محلی برای تبادل اطلاعات بین کشاورزان و کارشناسان برگزار شد و در مرحله بعد، در شناساندن توان گردشگری منطقه و شهرستان سیاهکل و گیلان موثر و محلی برای معرفی کیفیت و مرغوبیت برنج گیلان به سراسر کشور است.
جهانساز تصریح کرد: این جشنواره سلامت و کیفیت برنج گیلان را به رخ برنج های وارداتی کشاند و گردشگران تشویق می شوند برنج داخلی که از نظر کیفیت و سلامت خیلی بالاتر از ارقام خارجی است را خریداری کنند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads