کد خبر: 148814 - تاریخ: چهارشنبه، 13 سپتامبر 2017 - 09:04

عضو مجلس خبرگان رهبری:

“ثروت‌اندوزی” در شأن مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ثروت‌اندوزی و دنیاطلبی رفتاری ارزشی نبوده و در شأن مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش خوبان، آیت‌الله رضا رمضانی‌گیلانی در نشست نقش اخلاق در دفاع مقدس در کانون بسیج جوانان رشت اظهار داشت: صحنه‌های زیادی که جلوه‌گر عشق، ایثار و اعتقاد است در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان راویان دفاع مقدس را تربیت کنندگان راویان دوران دفاع مقدس در آینده بیان کرد و گفت: راویان آینده باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که با همان احساس، وقایع دوران دفاع مقدس را روایت کنند.

وی روایتگران را حفظ‌کنندگان ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج‌دهندگان فرهنگ ایثار و فداکاری در بین مردم خواند و بیان داشت: راویان از لطمه خوردن به ارزش‌های دفاع مقدس جلوگیری می‌کنند.

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ ‌آلمان با اشاره به اینکه تحلیل اتفاقات جنگ از وظایف اصلی راویان دفاع مقدس است عنوان داشت: باید چرایی وقوع جنگ به‌درستی به جوانان انقلاب اسلامی گفته شود.

آیت الله رمضانی گیلانی به بیان اینکه اخلاق در تمام اعمال شهدا دیده می‌شد اعلام داشت: شهدا از علاقه به زندگی، توجه به مال و مقام و جاذبه به شهوت و شکم گذشتند و جان خود را در راه اسلام فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) به جایگاه خلافت زینت بخشیده بود خاطرنشان کرد: شهدا که پیروان مکتب علوی بودند از مقام خود زینت نمی‌گرفتند و به مقامی که داشتند جایگاه و زینت می‌بخشیدند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان با بیان اینکه برخی از افراد در نظام برای رسیدن به مقام از هیچ تلاشی فروگذار نیستند گفت: ثروت اندوزی و دنیا طلبی کاری ارزشی نبوده و در شأن مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ آلمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا انقلاب استوار است خاطرنشان کرد: امروزه جامعه نیاز به کسانی دارد که فرهنگ ایثار را در جوانان پرورش دهند‌.

آیت‌الله رمضانی گیلانی با اشاره به خاطرات شهید محسن حججی گفت: او سر در راه اسلام داد و این آرزوی شهید محسن حججی بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اخلاق را ملکه‌های نفسانی انسان بیان و عنوان کرد: اخلاق نیکو نتیجه تربیت درست افراد است و انسان با تمرین می‌تواند فریضه‌های اخلاقی را در نفس خود ملکه کند.

وی کلاس‌های روایتگری را یک کلاس تربیتی خواند و افزود: جوانان امروز آینده انقلاب و اسلام را رقم می‌زنند و حتی اگر یک نفر در کلاس‌های روایتگری دوران دفاع مقدس هدایت شود راویان، کار خود را به‌درستی انجام داده‌‌اند.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه روایتگری موفق‌تر است که از لحاظ معرفتی و عقلانی روی جوانان تاثیرگذارتر باشد بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به نسل جوان اعتماد دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دوران دفاع مقدس را دوران عبور از خود وهمی و رسیدن به خود واقعی رزمندگان بیان کرد و اظهار داشت: شهیدان به حقیقت خود روی آورند و از زندگی کردن با وهم و خیال پرهیز کردند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads