کد خبر: 14857 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 دسامبر 2012 - 14:25

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دختر رشته پرستاری دانشگاه آزاد رشت + خبر تکمیلی: دانشگاه کوتاه آمد

خوبان خبر: این تجمع در دومین روز خود در هوای بارانی توسط دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت صورت گرفته است.

 به گزارش خوبان به نقل از فارس، بالغ بر نیمی از دانشجویان دختر رشته پرستاری واحد رشت صبح امروز در مقابل ساختمان حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در اعتراض به انتقال و جابه‌جایی دانشجویان دختر رشته پرستاری به پردیس خواهران واقع رشت تجمع کردند.

این تجمع در دومین روز خود در هوای بارانی توسط دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت صورت گرفته است.

مسئولان دانشگاه آزاد رشت قول بررسی وضعیت موجود را به دانشجویان دادند اما هنوز مشکل برطرف نشده است.

به گزارش فارس، دانشجویان رشته پرستاری در مجموع خواستار جلوگیری از انتقال این رشته به دانشکده علوم انسانی به پردیس خواهران بودند که به تازگی طبق دستور محمدحسین سرورالدین رئیس سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به پردیس خواهران تغییر عنوان یافته است.

دانشجویان در تجمع خود بر این نظر بودند که پس از گذراندن پنج ترم در مجتمع پل تالشان رشت دلیلی برای انتقال دانشجویان دختر به دانشگاه دیگر وجود ندارد در حالی که یکی از ساختمان‌های مجتمع آموزشی پل تالشان به نام دانشکده پرستاری و مامایی نامگذاری شده است و از ابتدای سال نیز دانشجویان رشته‌های مختلف علوم انسانی نیز از دانشکده پشت صدا و سیما «پردیس» به ساختمان‌های جدیدالتاسیس و بسیار مجهز مجتمع آموزشی پل تالشان انتقال یافته‌اند.

این دانشجویان دوری راه از محل خوابگاه‌های خود تا دانشکده پشت صدا و سیما «پردیس»، مناسب نبودن فضای آموزشی آن دانشکده با رشته پرستاری، در دسترس نبودن به کتابخانه مرکزی و بیمارستان‌هایی مانند الزهرا (س) و پورسینا را از جمله دلایل اعتراض خود به این تفکیک و جدا سازی مذکور عنوان کردند.

به گزارش فارس اجرای طرح تفکیک دانشجویان رشته‌های پرستاری و مامایی از طرف اکرم رحمانی عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی واحد رشت پیگیری شده است.

علیرضا اقدامی دبیر منطقه 17 و همسر اکرم رحمانی به تازگی وی را به سمت رئیس دانشکده پردیس خواهران منصوب کرده که طرح او درباره انتقال دانشجویان به واحد پردیس مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته است.

دانشجویان دختر هنوز در زیربارش باران و سوز و سرمای هوا به اعتراض خود ادامه می‌دهند و هیچ تمهیدی برای مشکل موضوع انتقال دانشجویان اندیشیده نشده است.

خبر تکمیلی:

انتقال دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد رشت منتفی اعلام شد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در واکنش به خبر انتقال دانشجویان این دانشگاه به واحد پردیس، این انتقال را منتفی اعلام کرد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تصریح کرد: جمعی از دانشجویان دختر رشته‌های پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خواستار انتقال ندادن این گروه آموزشی به دانشکده پردیس خواهران واحد رشت واقع در خیابان رسالت پشت صدا و سیمای مرکز گیلان محل قبلی دانشکده علوم انسانی واحد رشت شدند که اکنون طبق توافق به عمل آمده با این دانشجویان انتقال آنها منتفی شد و این دانشجویان مانند سابق در محل تحصیل قبلی خود به ادامه تحصیل می‌پردازند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads