کد خبر: 148468 - تاریخ: شنبه، 9 سپتامبر 2017 - 15:06

استاندار گیلان؛

بارندگی شدید روز گذشته در گیلان حداقل 50 میلیارد تومان خسارت وارد کرد

استاندار گیلان گفت : براساس برآوردهای اولیه بارندگی شدید و سیل روز گذشته بیش از 50 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی ،ابنیه ،راه ها و واحدهای مسکونی و تجاری در گیلان خسارت وارد کرد.

به گزارش خوبان، محمد علی نجفی در پایان نشست ستاد مدیریت بحران و بازدید از مناطق سیل زده  با حضور اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مصاحبه با خبرنگاران  بر ضرورت تداوم خدمات رسانی دستگاهها به مناطق سیل زده تا حل کامل مشکلات تاکید کرد و افزود : دستگاههای خدمات رسانی باید تا حل کامل مشکلات  و اتمام کار حضوری قوی داشته و منتظر اعتبارات و جبران خسارت نمانند .

وی از اسکان حدود 500 نفر از مسافران و خانوارهای آسیب دیده در این سیل خبر داد و افزود : با کمک مدیران استانی و شهرستانی شرایط اسکان برای آسیب دیدگان در این سیل فراهم و با حضور خوب نیروهای امدادی و به ویژه هلال احمر ارزاق مورد نیاز 500خانواده آسیب دیده تامین شد.

وی با بیان اینکه  آن دسته از منازلی که در این سیل از آسیب حداقلی برخوردار بودند از امکانات بنیاد مسکن بازسازی آنها صورت خواهد پذیرد افزود : مقرر گردید حداکثر تا عصر امروز فرماندار و مدیران شهرستان با کمک مدیران استانی و معاونت هماهنگی امور عمرانی تعداد منازلی که در این حادثه به صورت کامل تخریب شدند و تعداد خانوارهایی که باید از تسهیلات خاص بهره گیرند مشخص کنند  تا شرایط لازم جهت بازسازی کامل منازل این عزیزان فراهم گردد .

استاندار گیلان برآورد خسارت اولیه را بر اساس گزارش دستگاهها تا کنون حداقل 50 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : با توجه به آسیب های جدی وارد شده در برخی از خیابان ها ، پل ها و دیواره سازی ها این رقم می تواند خیلی فراتر باشد که پس از برآورد دقیق هزینه ها اعلام  خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان از در نظر گرفتن تسهیلات 5 میلیون تومانی برای خودروهای آسیب دیده در این سیل خبر داد و افزود : فردا در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز وضعیت کارگاههای تولیدی آسیب دیده بررسی می شود تا از وام های قرض الحسنه و صندوق کارآفرینی و امید و بخش های دیگر برای جبرای خسارت این واحدها استفاده شود.

وی از پیگیری های دفتر  معاون اول رییس جمهور  و تماسهای تلفنی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، رییس دفتر رییس جمهور و وزیر کشور به منظور پیگیری از نحوه خدمات رسانی به مناطق سیل زده خبر داد .

دکتر نجفی با بیان اینکه همواره مجموعه مدیران استان در بحران ها حضوری قوی دارند افزود : الحمداله گیلان در طی این سالها در بخش مدیریت بحران به خوبی عمل کرده و تمامی مدیران و فرمانداران و کارکنان تا حل کامل مشکلات پای کار هستند .

وی تاکید کرد : باید تلاش کنیم تا زندگی حادثه دیگان هر چه سریعتر به شرایط عادی باز گردد.

انتهای پیام/588


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads