کد خبر: 148367 - تاریخ: جمعه، 8 سپتامبر 2017 - 10:06

شفقی خبرداد:

رشد 80 درصدی بودجه شهرستان رشت در سالجاری

فرماندار رشت از افزایش 80 درصدی بودجه این شهرستان خبر داد و گفت:از بودجه 512 میلیارد تومان استان گیلان 140 میلیارد تومان یعنی 28 درصد از اعتبارات به شهرستان رشت اختصاص یافت .

به گزارش خوبان، سیروس شفقی در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با بیان اینکه این جلسه از مهم ترین جلسات شهرستانی است که در مورد توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان تصمیم گیری می کند گفت : علاوه بر پروژه های عمرانی , بررسی درخواست های واصله و سمت دهی و هدف گذاری برنامه ها و پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های نیمه تمام بر عهده این کمیته است .
فرماندار شهرستان رشت افزود: برای برطرف کردن نیازهای مردم شهرستان رشت نیاز به یک عزم ملی می داریم و در این مسیر توسعه باید همدیگر را یاری کنیم .
وی با بیان اینکه مدیران دستگاه باید مطالعات دقیقی در مورد برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود داشته باشند خاطرنشان کرد: در توزیع اعتبارات در بعضی از دستگاههای اجرایی مطالعه و طرح و برنامه ای در حوزه کاری خود نداشتند که به فرمانداری ارائه بدهند و این ضعف بزرگی است.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ادامه داد: دستگاهی که نتواند به برنامه های خود بپردازد و پیشنهاد و طرحی نداشته باشد به نظر بنده آن مدیر دستگاه صندلی و جایی که مدیریت می کند به ناحق اشغال کرده است.
شفقی با بیان اینکه در گذشته در تقسیم بودجه شهرستانی با مشکلاتی مواجه بودیم گفت : امسال با جلسات و مستنداتی که ارائه دادیم توانستیم با همکاری استاندار محترم گیلان از حقوق مسلم شهرستان رشت دفاع کنیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته سهم بودجه استان گیلان 470 میلیارد تومان بود که سهم شهرستان رشت 78 میلیارد تومان یعنی 17 درصد از بودجه استاتی که امسال با همکاری استاندار گیلان و مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از بودجه 512 میلیارد تومان استان گیلان 140 میلیارد تومان یعنی 28 درصد از اعتبارات استان به شهرستان رشت اختصاص یافت .
وی ادامه داد : در مجموعه منابع 80 درصد در بخش بودجه ای نسبت به سال قبل رشد داشتیم که این اتفاق بی نظیری بود که در رشت رخ داد.
شفقی ادامه داد: بنده بر روی اجرای برنامه ها نظارت جدی خواهیم داشت. و می طلبد که مدیران نیز پیگیری های لازم را انجام دهند.
شفقی با بیان اینکه در بعضی از موارد با محدودیت بودجه ای روبرو بودیم گفت : در مسئله تجهیز و نوسازی , در بحث شاخص بهره مندی در شبکه های آب و فاضلاب, تکمیل پروژه های نیمه تمام و مطالبات پیمانکاران بود.
وی در مورد اولویت های توزیع اعتبار گفت : توسعه و خدمات شهری , آب و فاضلاب , حمل و نقل, آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر از اولویتهای است که در توزیع منابع قرار دادیم.
مقام عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه در دولت تدبیر سهم استان ها از 5 درصد به 30 درصد افزایش یافت افزود: این اتفاق بسیاری خوبی است.
وی ادامه داد: از همه مدیران خواستارم که برنامه شش توسعه را مورد مطالعه قرار دهند. مدیران شهرستانی با مدیران استانی و کشوری ارتباط داشته باشند یک مدیر فعال باید دنبال منابع باشند.

شفقی با تاکید بر اینکه مدیران باید به طور مستمر بر پروژه ها نظارت داشته باشند گفت:مدیران همکاری با کمیته نظارتی بر کیفیت پروژه های فرمانداری داشته باشند و در نهایت پروژه ها را به موقع شروع کنند.

 

انتهای پیام/851


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads