کد خبر: 14821 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 دسامبر 2012 - 09:30

برگزاری یادوراه شهدا مرکز دهستان چاپارخانه با حضور جعفر زاده نماینده رشت

خوبان خبر: حجت الاسلام مؤدب پور: قیام عاشورا اسلام را احیا کرده است. و به قول مرحوم دکتر آیت که در یکی از آثارش آمده است، عاشورا سه بعد دارد: بعد اول پیام عاشورا است. بعد دوم، بعد حماسی عاشورا است که یک حماسه بی نظیر است و بعد سوم سوگ عاشورا است که متاسفانه بسیاری از دوستداران عاشورا تنها مروج این بعد هستند

به گزارش خوبان، یادوراه شهدای مرکز دهستان چاپارخانه طی مراسم خاصی با حضور مهندس عظمتی، فرماندار شهرستان رشت، مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه ی خمام و خشکبیجار، ثقتی رئیس اداره ارشاد شهرستان رشت ، سرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد و جمعی از مسئولین بخش خمام در مسجد جامع چاپارخانه برگزار گردید.

در این مراسم معنوی پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط صفری، قاری برجسته استان گیلان، حجت الاسلام مؤدب پور امام جمعه خشکبیجارطی سخنانی  ضمن تشکر از مسئولین برگزار کننده  این یادواره ، سخنانی پیرامون قیام اباعبدلله ایراد نمود.

امام جمعه خشکبیجار در ادامه اظهار داشتند: قیام عاشورا اسلام را احیا کرده است. و به قول مرحوم دکتر آیت که در یکی از آثارش آمده است: عاشورا سه بعد دارد: بعد اول پیام عاشورا است. بعد دوم بعد حماسی عاشورا است که یک حماسه بی نظیر است و بعد سوم سوگ عاشورا است که متاسفانه بسیاری از دوستداران عاشورا تنها مروج این بعد هستند.خداوند رحمت کند امام راحلمان را که فرمودند: ما هر چه داریم از محرم و صفر است. این اشاره به پیام عاشورا است . و این عاشورا بود که انقلاب اسلامی ایران را پیروز نمود.و این عاشورا بود که منجر به تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد. و درسی بود که ملت ایران از عاشورا آموختند.

0

ایشان در قسمت دیگری از بیاناتشان پیرامون بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهار داشتند: اکنون خلا بزرگی در کشورهای اسلامی وجود دارد که سبب شده است آمریکا و اسرائیل در آن کشورها نفوذ کند.شما در این چند روز اخبار کشور مصر را شاهد هستید. خیابان های قاهره ناآرام است. جریان های لیبرال، سلفی و و وهابی  وارد معرکه شده اند. واقعا اگر در مصر یک رهبری متمرکز حداقل مشابه آنچه که در انقلاب اسلامی ایران بود وجود داشت مصر به این گرفتاری مبتلا نمی شد. پس بیاییم همه ی ما این وحدت و انسجام را کما فی السابق حفظ کنیم تا این انقلاب و این نعمت الهی به صاحب اصلی اش یعنی حضرت صاحب الزمان (عج) تقدیم گردد و حداقل فردای قیامت در پیشگاه خداوند روسفید باشیم.

1

 

 

انتهای پیام/11


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads