کد خبر: 148094 - تاریخ: دوشنبه، 4 سپتامبر 2017 - 09:23

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

لزوم کنترل رتبه بالای ایران در حوادث جاده ای با عوامل بازدارنده/ حادثه جانباختن دانش آموزان با حضور وزیر بررسی می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذیربط برگزار می شود،

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در واکنش به حادثه تلخ کشته شدن ۱۲ دانش آموز، اظهار کرد: نمی توانیم در این رابطه دستگاه خاصی را متهم کنیم باید دستور العمل مطمئنی داشته باشیم اول اینکه کاروان اردویی چه ضرورتی دارد شب حرکت کنند.

وی ادامه داد: هر چند اگر مسافت هم طولانی باشد، شب باید در مکانی اقامت داشته باشند تا بتوانند کاملا مبدأ و مقصد را ارزیابی کنند تا برخلاف آن جان عده ای را به خطر بیندازند که این حادثه دلخراش ایجاد شود و قبل از وقوع حادثه باید پیشگیری کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید در بحث مسایل فنی ناوگان شهری و بین شهری و صلاحیت رانندگان و انتخاب مسیر دقت شود.

عباسی با تأکید بر اینکه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذیربط برگزار می شود، اضافه کرد: کم و کیفی این حادثه را بررسی خواهیم کرد و تلاش می کنیم راهکارهایی را پیدا کنیم تا برای آینده جهت تأمین جان دانش آموزان و دانشجویان  حداکثر توان و امکانات را بکار گیریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بدین معنا نیست که سایر اقشار جامعه و مردم را فراموش کنیم و برای همه مردم در این راستا برنامه داریم.

عباسی با در نظر گرفتن کاهش آمار تصادفات جاده ای  به آمار بالای ۱۵هزار کشته و بیش از ۲۰۰هزار معلول و مصدوم در سال اشاره کرد و  افزود: این نشان می دهد که در کنترل حوادث و بحث پیشگیری هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران را از کشور های حادثه خیز جاده ای دنیا برشمرد و تصریح کرد: از نظر حوادث جاده ای در دنیا رتبه بالایی داریم.

عباسی با بیان اینکه این حوادث چه در داخل شهر یا بین شهری باشد باید در نوسازی ناوگان های حمل و نقل عمومی و سخت گیری در مقررات راهنمایی و رانندگی و بکار بردن کانال های بازدارنده تلاش کنیم، اظهار کرد: باید در این زمینه تصمیم گیری جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/852


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads