کد خبر: 148088 - تاریخ: دوشنبه، 4 سپتامبر 2017 - 09:10

مدیرعامل آبفار گیلان:

تصفیه فاضلاب امری حیاتی برای حفاظت از محیط زیست است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه 6 طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستاهای گیلان آماده بهره برداری است، گفت: به منظور حفاظت از محیط زیست، منابع آبی، بهداشت و سلامت جامعه، تصفیه فاضلاب امری حیاتی است.

به گزارش خوبان، محبعلی رنج ور در گفت وگو با ایسنا ، از رشد شاخص بهره مندی آب شرب روستاهای گیلان خبر داد و اظهار کرد: 24 طرح تامین آب شرب روستاهای این استان در روزهای هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسمی رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه با افتتاح طرح های مذکور 12 هزار و 533 روستایی گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند، افزود: بیش از 190 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به این روستاها هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ها 258 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع، حفر 3 حلقه چاه، بهسازی 2 دهنه چشمه، 4 باب ایستگاه پمپاژ و یک هزار و 450 مترمکعب مخزن اجرا شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بهره برداری از طرح های آبرسانی روستایی گیلان در هفته دولت، شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب شرب سالم به رقم 76.1 درصد رسید.

رنج ور با اشاره به اینکه فاضلاب تولیدی ناشی از جوامع انسانی، یکی از عوامل مخرب زیست محیطی است، اظهار کرد: این فاضلاب ها حاوی عناصر محلول، معلق و میکرو ارگانیسم های بیماری زا بوده که در صورت تخلیه کنترل نشده به محیط، خسارات جبران ناپذیری به منابع آب، خاک و هوا وارد کرده و باعث انتشار انواع بیماری ها و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست می شود.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه نفوذ فاضلاب های انسانی از طریق چاه های جاذب به سفره آب های زیرزمینی و یا از طریق کانال های رو باز به آب های سطحی و رودخانه ها موجب آلوده شدن منابع می گردد، گفت: به منظور حفاظت از محیط زیست، منابع آبی، بهداشت و سلامت جامعه، تصفیه فاضلاب امری حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه 6 طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستاهای گیلان آماده بهره برداری است، اعتبار هزینه شده برای اجرای این تعداد طرح تصفیه فاضلاب را 73 میلیارد و 800 میلیون ریال ذکر کرد و یادآور شد: در آینده ای نزدیک با افتتاح این طرح ها 4 هزار و 800 نفر از روستاییان شهرستان های رشت، شفت، آستانه اشرفیه، لاهیجان و آستارا از شبکه مدرن فاضلاب بهره مند می شوند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads