کد خبر: 147998 - تاریخ: یکشنبه، 3 سپتامبر 2017 - 09:01

همایش ازدواج سالم در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد

خبرنگار : سارا احمدی

همایش یکروزه ترویج ازدواج سالم با هدف تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج سالم در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان؛ همایش یکروزه ترویج ازدواج سالم با هدف تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج سالم در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

سلطان خواه کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در همایش مذکور گفت: فرهنگ سازی و افزایش دانش جامعه درباره سیاست های جمعیتی، جمعیت مطلوب، خانواده و فرزند آوری سالم و صالح از مهمترین محورهای واحد جمعیت خواهد بود.

سلطان خواه افزود: باید با آموزش مداوم و فرهنگ سازی و ترویج مفاهیم آموزشی در خصوص اهمیت ازدواج در سنین مناسب و اهمیت فرزند آوری سالم تلاش کنیم تا  آگاهی زوجین در ابتدای زندگی زناشویی نسبت به زندگی مشترک ارتقاء یابد و بدینوسله میزان پایداری و تفاهم در زندگی را همانند گذشته افزایش دهیم .

کارشناس ارشید روانشناسی بالینی انتخاب همسر و تشکیل زندگی را از مهمترین انتخابهای انسان برشمرد و افزود : این انتخاب انتخابی است که فرد تعریف مشخصی دارد و همه پیشرفتها و آرامشهای بشری وابسته به تعریف درست نهاد خانواده است در تمام جوامع یکی از رویکرد ها توجه به نهاد خانواده که تضمین کننده پایداری جامعه است.

وی سنین مناسب برای ازدواج برای دختر و پسر را رسیدن به رشد و ثبات فکری و عاطفی ،شناخت بهترقواعد بازی زندگی ،فهم بهترمرز زندگی خود و قادربه  تشخیص سهم خود در برابر سهم دیگری عنوان کرد.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت:پایبندی به اعتقادها، باورهای دینی، ساده زیستی، قناعت، هم‌سطحی اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی، تناسب سنی و مسئولیت‌پذیری افراد ازجمله ملاک‌های ازدواج سالم و پایدار است.

سلطان خواه اظهار داشت: ازدواج سالم با تامین نیازهای طبیعی انسان، فرد را از بحران های روانی و آسیب های اجتماعی مصون می دارد.

انتهای پیام/121


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads