کد خبر: 147990 - تاریخ: شنبه، 2 سپتامبر 2017 - 20:49

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان:

شهدای منا همانند دیگر شهدای ما در سایه مغفرت و رحمت الهی قرار دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: شهدای منا همانند دیگر شهدای ما در سایه مغفرت و رحمت الهی قرار دارند.

به گزارش خوبان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، ۱۱ شهریور در نشست صمیمی استاندار گیلان با خانواده های معزز شهدای منا که در فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: حادثه منا یکی از غمناک ترین حوادثی بود که در طول تاریخ حج و بر اثر بی کفایتی و بی مدیریتی رژیم آل سعود اتفاق افتاد. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا، افزود: فاجعه منا برای هزاران زائر خانه خدا اتفاق افتاد که در بهترین موقعیت و بهترین مکان دعوت حق را پذیرفتند لذا معظم له به درستی آل سعود را شجره خبیثه ملعونه نام نهادند.
این مقام مسئول با بیان اینکه خداوند شهدای منا را به حضور طلبید و آنان را در جوار الهی سکنی داد، تصریح کرد: آن چیزی که موجب آرامش و تسلی خاطر خانواده های معزز و بزرگوار شهدای منا در تحمل این مصیبت عظیم می شود، شهادت عزیزانشان است. در واقع شهدای منا همانند دیگر شهدای ما در سایه مغفرت و رحمت الهی قرار دارند.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان صبر و استقامت خانواده های شهدای منا را مایه عزت و آبروی نظام دانست و گفت: شهدای منا اجر و ثواب شهدای جهاد فی سبیل الله را دارند.
پاکاری با اشاره به شهادت بیش از ۴۶۰ زائر ایرانی بیت الله الحرام در فاجعه منا، عنوان کرد: از این تعداد، ۱۷ شهید از سه شهرستان شرق گیلان هستند که ۱۱ شهید از شهرستان لنگرود، ۴ شهید از شهرستان رودسر و ۲ شهید از شهرستان املش می باشد لذا با سیاستگذاری، اقدام به موقع و اتخاذ تدابیر لازم، بحث شهادت جان باختگان فاجعه منا مورد تاکید و تایید قرار گرفت.
وی با اشاره به خاکسپاری شهدای منا در مرقد شهدای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: خانواده های معزز شهدای منا به مثابه خانواده های هشت هزار شهید گیلان تماما تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته اند. در گیلان ۷۱ نفر مشمول صدور کارت شناسایی بودند که تاکنون ۶۹ فقره صادر شده و مابقی در دست پیگیری است.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه حادثه منا نباید فراموش شود، اضافه کرد: وظیفه داریم با اقدامات و برنامه ریزی های لازم، ابعاد مختلف فاجعه منا را به روشنی هرچه تمام تر برای نسل های بعد تبیین و زمینه انتقال آن را فراهم کنیم.
وی از برگزاری مراسمات استانی و شهرستانی یادمان شهدای منا برای دومین سال متوالی در گیلان خبر داد و یادآور شد: با تشکیل ستاد بزرگداشت شهدای منا در بنیاد شهید، برنامه های متنوعی از جمله دیدار و سرکشی از خانواده های شهدای منا با حضور مدیران دستگاه ها و مسئولان ارشد شهرستان و برگزاری مراسم دعای عرفه به نیت شهدای منا صورت گرفته است.
پاکاری مشارکت حداکثری خانواده های شهدای منا در برگزاری مراسمات یادمان را مایه امیدبخشی و اثرگذاری دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در جهت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای منا موفق باشیم لذا نامگذاری خیابان ها، معابر و میادین به نام شهدای منا از جمله اقداماتی است که می تواند نقش اساسی در ترویج این فرهنگ والا داشته باشد.

انتهای پیام/41414


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads