کد خبر: 147626 - تاریخ: سه‌شنبه، 29 آگوست 2017 - 17:09

رئیس دانشگاه گیلان:

کلینیک صنعت در دانشگاه گیلان راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه مرکز شتاب‌دهی کسب و کار در دانشگاه تدوین شد، گفت: به کمک صاحبان صنایع و اساتید دانشگاه گیلان و انجمن مدیران صنایع موفق شدیم کلینیک صنعت را تشکیل دهیم تا مسائل مرتبط با صنعت بررسی شود.

به گزارش خوبان، احمد رضی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: دانشگاه گیلان با داشتن 17 هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه دولتی منطقه شمال کشور است که 40 درصد از این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دانشگاه 595 عضو هیئت علمی دارد گفت: 200 نفر از اعضاء هیئت علمی این دانشگاه دارای رتبه دانشیاری و استاد تمامی هستند و سالیانه بیش از 2 هزار مقاله در مجلات معتبر بین المللی و داخلی ثبت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان در زمینه ارتباطات بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارد خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان دبیر اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه دریای خزر است و ارتباطات خوبی با دانشگاه‌های آلمان و فرانسه برقرار کرده است.

رضی با بیان اینکه از سال گذشته دانشگاه گیلان محور ارتباط دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های کشور سوئد قرار گرفته است اعلام کرد: برای نخستین بار مهرماه امسال دانشجوی مشترک با دانشگاه پاریس جذب می‌کنیم.

رئیس دانشگاه گیلان این دانشگاه را جزء یکی از از 10 دانشگاه برتر بین دانشگاه‌های جامع ایران دانست و گفت: دانشگاه گیلان جزء یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا شناخته شده است و تعدادی از اساتید ما جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های راهبردی دانشگاه حرکت به‌سوی دانشگاه کارآفرین هدف‌گذاری شده که بخشی از آن ارتباط با صنعت است افزود: اقتصاد دریامحور، گردشگری و کشاورزی با توجه به اقلیم منطقه گیلان باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابد.

رضی با تاکید بر اینکه تاسیس مرکز رشد دانشگاهی در جهت حرکت در مسیر دانشگاه‌های کارآفرین بوده است اظهار داشت: اعضاء هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با تاسیس واحدهای فناور تلاش می‌کنند تا بازار کار فراهم کنند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه مرکز شتاب‌دهی کسب و کار در دانشگاه تدوین شد تا دانشجویان به‌طور جمعی با تلاش فراوان ایده خود را تجاری‌سازی کنند افزود: در تابستان امسال هر هفته در دانشگاه گیلان پنج‌شنبه‌های مهارت افزایی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 30 هزار ساعت نفر آموزش کارآفرینی در راستای دانشگاه کارآفرین برگزار شد گفت: به کمک صاحبان صنایع و اساتید دانشگاه گیلان و انجمن مدیران صنایع موفق شدیم کلینیک صنعت را تشکیل دهیم تا مسائل مرتبط با صنعت بررسی شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads