کد خبر: 147495 - تاریخ: دوشنبه، 28 آگوست 2017 - 10:30

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء خبر داد :

تولید سامانه منحصر به‌فرد شناسایی هواپیمای دوست از دشمن

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از رونمایی سامانه پدافندی عارف 2، به‌مناسبت سالروز پدافند هوایی ارتش خبر داد.

به گزارش خوبان، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از رونمایی سامانه پدافندی عارف 2 به‌ مناسبت سالروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

امیر اسماعیلی افزود: خبر تولید و بهره‌برداری از این سامانه منحصر به‌فرد را برای اولین بار در مجموعه باشگاه خبرنگاران جوان اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: سامانه عارف2 در واقع سامانه شنود “آی اف اف” یا همان سیستم شناسایی دوست از دشمن است.

امیر اسماعیلی در ادامه با اشاره به جزئیات این دستاورد جدید پدافند هوایی ارتش، افزود: وقتی که یک اثر راداری در رادار مشاهده می‌شود؛ برای تشخیص دوست یا دشمن بودن، ارتفاع، مبداء و مقصد هدف مورد نظر و به‌طور کلی شناسنامه هواپیمای رصد شده در رادار را سیستمی به نام آی اف اف انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما پیش از این نیز مشابه چنین سیستم شناسایی را در اختیار داشته‌ایم، گفت: سیستم قبلی یک پرسشگر بوده و هواپیمای مقابل نیز یک پاسخگو دارد و این سیستم زمانی موثر است که هر دو طرف بخواهند از اطلاعات یکدیگر آگاهی داشته باشند.

فرمانده پدافند هوایی ارتش ادامه داد: اما زمانی هست که دشمن نمی‌خواهد ما به اطلاعات آن دسترسی داشته و از آن آگاه باشیم و قصد پنهان کردن پرنده خود را داشته باشد، سیستم عارف22 کارایی واقعی خود را نشان می‌دهد، چرا که پرنده دشمن اطلاعات خود را تنها در اختیار پایگاه اولیه و یا شناور مبداء قرار می‎دهد تا زمانی که بخواهد فرود آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برگ برنده استفاده از عارف2 زمانی است که سیستم پرسشگر غیرفعال باشد، تصریح کرد: این سیستم که پیچیدگی بسیار خاصی دارد و در دنیا منحصر به‌فرد است، به‌دست متخصصان پدافند هوایی طراحی، تولید و تست شده و ان‌شاءالله به تولید انبوه نیز خواهد رسید.

امیر اسماعیلی تأکید کرد: با به‌کار گیری سامانه عارف2 بدون اینکه هواپیمای دشمن مطلع شود، تمامی اطلاعات آن‌ به‌طور کامل دریافت می‌شود.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads