کد خبر: 147415 - تاریخ: یکشنبه، 27 آگوست 2017 - 10:45

مديركل اوقاف و امورخيريه استان گيلان:

دین زدایی هدف جنگ نرم غرب /مسجد پایگاه مقابله با انحرافات است

مديركل اوقاف و امورخيريه استان گيلان اعلام کرد: مسجد پایگاه مقابله با انحرافات به ویژه دین زدایی در جامعه است.

به گزارش خوبان،حجت‌الاسلام عليزاده، مديركل اداره اوقاف و امورخيريه استان گيلان، با گرامیداشت هفته جهانی مسجد اظهار داشت : شاخص‌ترین و پیشرفته‌ترین بناهای هر دوره معماری ایران پس از ورود اسلام را می‌توان در مساجد مشاهده کرد.

 وی خاطرنشان کرد: مسجد نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است.

مديركل اداره اوقاف و امورخيريه استان گيلان افزود: در کشور ما اهمیت مسجد نشانه‌ای از پذیرش و اقبال مردم ایران نسبت به دین اسلام است.

وی اعلام کرد: در دورترین نقاط کشور نیز مساجد مهم‌ترین و صاحب نقش ترین بناها در زندگی مردم بوده و هستند.

علیزاده با بیان اینکه در تمام برنامه‌ها و مناسبت‌های ملی مذهبی باید بقاع و مسجد محور باشد، گفت: در این برهه حساس از نظام و با توجه به ابزارهای تبلیغاتی دشمن و تهاجمات فرهنگی که با هدف انحراف مردم و به ویژه نسل جوان و دین زدایی در جوامع اسلامی در حال شکل‌گیری است، باید برای احیای هر چه بیشتر مساجد که به عنوان پایگاه مقابله با این انحرافات است، کوشید.

وی اظهار داشت: عوامل متعددی در توسعه فرهنگی و علمی کشور نقش دارند و مساجد یکی از مهمترین این عوامل هستند.

مديركل اداره اوقاف و امورخيريه استان گيلان اضافه کرد: داشتن شناخت درست از نقش و کارکرد مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی کارکردهای فرهنگی و اجتماعی، آگاهی بخشی سیاسی و حتی تحقق اقتصاد اسلامی را از نقش‌های فراموش شده مساجد برشمرد و گفت: مساجد همواره نقش هدایتگری و روشنگری داشته‌اند و با توجه به این نقش مسجد می‌توانیم با تهدیدها و توطئه‌ها مقابله کنیم.

علیزاده به برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف برای ایجاد جذبه در برنامه‌های مسجد در نگاه مردم به ویژه نسل جوان اشاره کرد و گفت: کسی پیدا نمی‌شود که از انس با مسجد سود نبرده باشد.

مديركل اداره اوقاف و امورخيريه استان گيلان اظهار داشت: باید اصحاب و متولیان مسجد این موضوع را در رفتار برای مردم و نوجوانان و جوانان تبیین کنند که مسجد جایگاه به آرامش رسیدن از مسیر دین مداری است.

منبع:شبستان

انتهای پیام/4544


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads