کد خبر: 147402 - تاریخ: یکشنبه، 27 آگوست 2017 - 08:50

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان

استان گیلان نتوانسته از ظرفیت خود در بهره‌وری از طرح سلامت استفاده کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه این استان نتوانسته از تمام ظرفیت خود در راستای بهره‌وری از طرح سلامت استفاده کند گفت: حاشیه‌های موجود سبب شده است تا این استان نتواند به حقوق واقعی خود برسد.

به گزارش خوبان، شاهرخ یوسف‌زاده چابک  در همایش روز پزشک و داروساز در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: تاریخ ما سرشار است از حضور افرادی که نه تنها در کشور ما بلکه در میان جامعه بشریت به‌عنوان الگویی برجسته معرفی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تجلیل از جایگاه علمی شیخ الرئیس ابوعلی سینا عنوان داشت: از ویژگی‌های مهم بوعلی سینا مردمی بودن او بود و حتی تلاش سلاطین زمان برای تسلط و محصور کردن او باعث نشد تا از مردم و محرومان دور بماند.

وی با اشاره به دیگر خصلت‌های بوعلی سینا گفت: استفاده از زمان در راستای علم آموزی از ویژگی‌های قابل توجه این دانشمند برجسته ایرانی است که سبب شده بود تا وی برای دریافت پاداش از حاکمان زمان نیز استفاده از کتب و کتابخانه‌های آنان را طلب کند.

یوسف‌زاده چابک اعلام داشت: بوعلی سینا دانشمندی بود که فقط به علمی کسب کرده خود قناعت نمی‌کرد بلکه تلاش می‌کرد تا با نوآوری و نبوغ خود روش‌های نوینی در علم پزشکی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جایگاه علمی ابن سینا در سایر علوم خاطرنشان کرد: برخی ابوعلی سینا را یک فیلسوف می‌دانند زیرا مباحث فلسفی وی هنوز هم در راس علم فلسفه دنیا قرار دارد.

یوسف‌زاده چابک افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته بوعلی سینا کتابت و پیاده‌سازی علوم توسط این دانشمند برجسته است و بسیاری از کتب نوشته شده ابن سینا امروزه در دانشگاه معتبر جهان تدریس می‌شود.

وی با اشاره به روز داروساز و تجلیل از جایگاه زکریای رازی اظهار داشت: این دانشمند برجسته کشور را نیز می‌توان در جرگه پزشکان دانست زیرا بعد از کسب علون شیمی و کیمیاگری به‌دلایلی به سراغ آموختن علم طب رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با معرفی زکریای رازی به‌عنوان پدر تاریخ علم عنوان داشت: زکریای رازی دارای تفکری علمی بود و اعتقاد داشت باید مسائل را از راه تجربه و آزمایش حل کرد و هرگاه سئوالی برایش پیش می‌آمد با روش‌های علمی به پاسخ آن می‌رسید.

یوسف‌زاده چابک با معرفی زکریای رازی به‌عنوان الگویی برای محققان و پژوهشگران گفت: کشف الکل و تفاوت بیماری‌های سرخک و آبله از خدمات زکریای رازی به دنیای علم بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز به رشته داروسازی تنها به‌عنوان یک نقش داروسازی ساده نگاه می‌شود که باید در راستای تغییر و بالا بردن این جایگاه تلاش کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: برنامه توسعه گیاهان دارویی از مسئولیت‌ها و پروژه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است زیرا امروز گیاهان دارویی در استان وجود دارد که ما به‌طور کامل آن‌ها را نمی‌شناسیم.

یوسف‌زاده‌چابک افزود: تلاش برای شناسایی و بررسی گیاهان دارویی استان گیلان بر اساس چهار اقلیم موجود در این استان از سال گذشته آغاز شده است که به نتیجه رسیدن آن زمینه‌ساز یک ثروت ملی است.

وی با اشاره به دانش جوانان ایرانی اظهار داشت: منابع و ثروت‌های اصلی کشور ما در منابع محدود معادن و نفت نیست بلکه در مغز و علم جوانان ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: از این دو شهید بزرگوار می‌توان به‌عنوان الگویی در راستای مسئولیت پذیری و بهبود شرایط کشور نام برد.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به تاثیرات مثبت در تحول سلامت در جامعه عنوان داشت: متاسفانه گیلان نتوانسته از تمام ظرفیت خود در راستای بهره وری از این طرح استفاده کند.

وی گفت: در ابتدا پیش‌بینی شده بود که 5 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند که به‌علت استقبال مردم به 11 میلیون افزایش پیدا کرد و به‌علت عدم پیش‌بینی قبلی و عدم تامین پیش‌زمینه‌ها مانند منابع مالی و همچنین مراکز درمانی سبب بروز برخی مشکلات شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اظهار داشت: با به‌وجود مشکلات موجود، استان گیلان در میان استان‌های شمال و شمال شرق کشور در جایگاه نخست علوم بالینی قرار دارد.

یوسف‌زاده‌چابک با اشاره به راه اندازی 2 دستگاه سیتی‌اسکن 6 اسلایس در بندرانزلی و بیمارستان پورسینا خاطرنشان کرد: حاشیه‌های موجود در استان گیلان سبب شده است تا این استان به حقوق واقعی خود نرسد.

وی با اشاره به لزوم وجود برنامه استراتژیک در دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد: برنامه توسعه فردی در راستای بررسی جایگاه هر فرد در ساختار تشکیلاتی دانشگاه علوم پزشکی و بحث درمان در حال اجرا است.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads