کد خبر: 14706 - تاریخ: یکشنبه، 16 دسامبر 2012 - 21:14

استاندار گیلان:

فراخوان هنرمندان و طراحان جهت ساخت نماد میرزاکوچک جنگلی در ورودی رشت

خوبان خبر: باید در ورودی شهر رشت نمادی از شیخ الشهدای گیلان(میرزا کوچک) وجود داشته باشد تا گردشگران با ابعاد شخصیتی و اهداف قیام این دلاورمرد خطه شمال بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان، کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان، امروز در نشست ستاد دائمی تسهیلات سفرها و کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: باید در ورودی شهر رشت نمادی از شیخ الشهدای گیلان(میرزا کوچک) وجود داشته باشد تا گردشگران با ابعاد شخصیتی و اهداف قیام این دلاورمرد خطه شمال بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: برای ساخت این نماد که در کنار آن با احداث یادمانی، گیلان نیز به گردشگران معرفی می شود از هنرمندان، طراحان و بخش خصوصی فراخوان می شود.

استاندار ورودی شهر رشت را نامناسب دانست و اظهار کرد: فضاهای شهری به ویژه ورودی شهرها باید زیبا سازی شود، چراکه قضاوت مسافران و گردشگران روی شهرها از ورودی آنها انجام می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش برخی کالاها و خدمات در ایام حضور مسافران در استان، گفت: نهادهای مسئول باید با افزایش نظارت های خود از بروز گرانفروشی و تورم کاذب در ایامی که حجم زیادی از مسافران و گردشگران در استان حضور دارند، جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی سواحل دریا، افزود: سواحل دریا موجب تحول استان می شود، از این رو فرمانداران شهرستان های ساحلی برنامه ریزی مناسبی برای افزایش و تحول در ارائه خدمات صورت دهند تا افزایش رضایتمندی مسافران و گردشگران را به همراه داشته باشد.

هاشم نیا با بیان اینکه شهرداری ها باید پیش از فرا رسیدن سال جدید اقامتگاه ها را آماده کنند، گفت: تکمیل پروژه های اقامتی استان در همه سطوح باید هرچه زودتر صورت گیرد چرا که این امر در جذب بیشتر گردشگران و مسافران و افزایش اقامتشان در استان بسیار موثر است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای سال آینده در حوزه گردشگری برنامه ریزی مناسب و عملیاتی باید صورت بگیرد، اظهار کرد: با بررسی نقاط ضعف و قوت طرح ها و کارهای انجام شده در سال های گذشته، می توان برنامه ریزی بهتر و جامع تری برای آینده انجام داد.

انتهای پیام/60


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads