کد خبر: 146982 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 آگوست 2017 - 11:14

تکرار سریال آتش افروزی در نیزارهای و علفزارهای انزلی

برای چندمین بار طی روزهای اخیر، نیزار و علفزارهای حاشیه تالاب بین المللی بندرانزلی طعمه حریق شد و بررسی ها، حکایت از عمدی بودن این آتش سوزی ها به دست افراد سودجو دارد.

به گزارش خوبان، شامگاه دوشنبه سریال آتش افروزی در نیزارهای تالاب بین المللی انزلی و علفزارهای حاشیه آن به دست افراد سودجو تکرار شد و با توجه به از بین رفتن منابع طبیعی و ذخائر این میراث طبیعی و بین المللی ، لازم است مسئولان اجرایی و قضایی این شهرستان ، تسریع در برخورد جدی با عاملان این حوادث را برای عبرت سایرین ، در دستور کار قرار دهند .
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی دوشنبه شب در حاشیه اطفای حریق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: با گزارش تلفنی به شماره 125 در ساعت 21 و 45 دقیقه مبنی بر وقوع حریق در علفزار و نیزارهای ضلع جنوب غربی تالاب انزلی و در حاشیه کیلومتر 10 جاده انزلی به رضوانشهر ، ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
اسماعیل خجسته افزود: با توجه به مسیر دسترسی سخت به محل آتش سوزی ، با استفاده از شش دستگاه خودروی آتش نشانی و 20 آتش نشان ، پس از چهار ساعت تلاش، حریق مهار شد.
وی با اشاره به وقوع آتش سوزی های مکرر در نیزارهای تالاب بین المللی انزلی و علفزارهای حاشیه آن تصریح کرد: باتوجه به تکرار سریال آتش سوزی در این مناطق، قطعا افرادی سودجو با اهداف از پیش تعیین شده، اقدام به آتش زدن منابع طبیعی می کنند.
خجسته با اظهار امیدواری از برخورد جدی مسئولان با افراد خاطی برای عبرت سایرین تاکید کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی در مرداد ماه جاری بیش از 290 مورد عملیات انجام داده اند که یکصد و 65 مورد از آنها مربوط به حریق باغات ، علفزارها و نیزارهای تالاب بین المللی انزلی و بیش از 38 مورد حریق ضایعات بوده که اطفای این حریق ها ، با بیش از ده ها ساعت صرف زمان ، انرژی بسیاری از نیروهای آتش نشانی می گیرد.
وی همچنین با اشاره به انجام 30 مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان بندرانزلی در مردادماه جاری یاد آور شد: 12 مورد اطفای حریق مسکونی، 10مورد اطفای حریق واحدهای تجاری، پنج مورد حریق واحدهای اداری، امداد و نجات به پنج خودرو ، عملیات امداد و نجات در هشت مورد تصادفات جاده ای نیز توسط آتش نشانان بندرانزلی انجام شده و همچنین در حوادث ماه اخیر، 10 مصدوم آتش نشان و 11 مصدوم از شهروندان، به بیمارستان منتقل شده اند.
شهردار بندرانزلی نیز در حاشیه اطفای این حریق به خبرنگار ایرنا گفت:با توجه به دور بودن محل حریق از جاده اصلی و دسترسی سخت به آن ، این حریق، آتش افروزی در منابع طبیعی محسوب شده و با توجه به عمدی بودن آن ، دستگیری و مجازات عاملان این آتش افروزی توسط مراجع قضایی و انتظامی در دستور کار است.
موسی فکور با اشاره به استفاده از ماشین آلات شهرداری برای گشودن مسیر دسترسی آتش نشانی به محل حریق افزود: اینگونه آتش افروزی ها علاوه بر اینکه انرژی بسیاری از آتش نشانان می گیرد ، موجب کاهش توان عملیاتی آنان برای خدمت به شهروندان در مواقع بروز حوادث می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تکرار سریال آتش سوزی نیزارهای تالاب و علفزارهای حاشیه آن، موضوع در شورای تامین شهرستان مطرح و از سوی مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/5555555


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads