کد خبر: 146957 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 آگوست 2017 - 08:45

نوبخت خبر داد:

برنامه ریزی جدید دولت برای انسجام تیم اقتصادی

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه به تیم اقتصادی هماهنگ، منسجم و همفکر نیاز داریم، از برنامه ریزی جدید دولت برای تقویت انسجام این تیم خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از صدا و سیما، محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ماموریت دولت دوازدهم خطیر است، افزود: در چهار سال پیش که دولت یازدهم آغاز به کار کرد اقتصاد در وضعیت پیچیده ای بود و فکر می کردیم که چه کاری را انجام دهیم تا تورم فزاینده را کاهش دهیم و همزمان رشد اقتصادی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آغاز کار دولت یازدهم، رکود تورمی بر اقتصاد کشور حاکم بود و این رکود تورمی دو نوع سیاست های متناقض را طلب می کند، ادامه داد: در شرایط رکودی سیاست های انبساطی و در شرایط تورم، سیاست های انقباضی توصیه می شود.

نوبخت با بیان اینکه چند هدف بزرگ اقتصادی در برنامه ششم توسعه در دستور کار است، گفت: تحقق رشد 8 درصدی سالانه اقتصادی از جمله آن است و باید حدود یک میلیون فرصت شغلی در هر سال ایجاد شود و فقر مطلق را هم تا پایان برنامه ششم توسعه و یا این دوره ریاست جمهوری برطرف کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تغییرات اخیر در تیم اقتصادی افزود: تعدد اعضای تیم اقتصادی می تواند بیش از این هم باشد زیرا ساختار تصمیم گیری اقتصادی به گونه ای است که ما از تعدد اعضا در تیم و تفاوت نظری نه تنها رنج نخواهیم برد بلکه استفاده هم می کنیم.

نوبخت اضافه کرد: این تعدد، مانع هماهنگی نیست و هماهنگی به شکل دیگری انجام می شود.

وی با تشریح نحوه هماهنگی و ساختار تیم اقتصادی گفت: در ساختار سازمان رسمی دولت، ماموریت های وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تعریف شده و کاملا مشخص است.

نوبخت ادامه داد: هر کدام از ما وظایفمان را انجام می دهیم اما با توجه به پیچیدگی متغیرهای اقتصادی که باید همه آن ها را کنترل کنیم و با توجه به شرایط سختی که داریم هم باید در آن واحد از سیاست های انبساطی برای ایجاد رشد و رونق و مقابله با رکود استفاده کنیم و هم باید سیاست های انقباضی برای مهار تورم داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور افزود: برای ایجاد هماهنگی ها هفته ای دو روز جلسه تیم اقتصادی با مسئولیت شخص آقای رئیس جمهور در دولت یازدهم برگزار می شد و این روند را ادامه خواهیم داد و همه بحث ها را به صورت شورایی انجام خواهیم داد و حلقه وسیع تری از صاحب نظران معتمد رئیس جمهور از جمله دستیار ویژه وی در امور اقتصادی اظهار نظر خواهند کرد و سپس تصمیم گیری می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه نیاز به شورا و وحدت تصمیم گیری داریم، گفت: هر کدام از دستگاه های سه گانه که تیم ستاد اقتصادی دولت را تشکیل می دهند از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی بر حسب موضوع تصمیم می گیرند و حلقه ای وسیع تر از این سه نفر یعنی 7 یا 8 نفر با حضور رئیس جمهور در نهایت تصمیم گیری می کنند و بقیه دستگاه ها باید اجرا کنند.

نوبخت درباره وظایف معاونت اقتصادی رئیس جمهور هم گفت: آقای نهاوندیان اقتصاددان هستند و وی می تواند در جهت انسجام و هماهنگی بیشتر اقدام کند.

وی افزود: این موضوع سبب می شود تصمیمات اقتصادی دولت جدی تر گرفته شود و مردم و فعالان اقتصادی هم به این تصمیمات بیشتر اعتماد می کنند.

انتهای پیام/266


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads