کد خبر: 146803 - تاریخ: شنبه، 19 آگوست 2017 - 17:29

مهرداد بائوج لاهوتی :

نمایندگان در جریان لیست اموال وزرا قرار گیرند

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه عدد و رقم‌هایی از اموال وزرا عنوان می‌شود که به اعتقاد شخصی من این عدد و رقم‌ها همه غیر واقعی است گفت: تدبیر کنید نمایندگان مجلس به گونه‌ای در جریان لیست اموال وزرا قرار بگیرند.

به گزارش خوبان، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (شنبه 28مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در تذکر شفاهی گفت: در اصل 142 اشاره دارد که دارایی رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور، معاونین رئیس جمهور، وزیران، همسران و فرزندان آن‌ها قبل و بعد، توسط قوه‌قضائیه رسیدگی می‌شود که برخلاف افزایش نیافته باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز در صحن مجلس این بحث بسیار جدی است، عدد و رقم‌هایی از وزرا عنوان می‌شود که به اعتقاد شخصی من این عدد و رقم‌ها همه غیر واقعی است؛ اصل 142قانون اساسی نیز به این معنا نیست که نمایندگان مجلس مَحرم و در جریان این اعداد و رقم نباشند، جنابعالی صبح فرمودید که این اصول و قانون اساسی اجازه را به قوه قضائیه داده است.

بائوج لاهوتی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: با درایتی که در شما سراغ داریم تدبیری بفرمائید، به خاطر خود وزرا عرض می‌کنم حداقل در جریان اموال ارائه شده به قوه قضائیه باشیم. 800درصد اعدادی که در تلگرام‌ها پخش می‌شود اعداد غیر واقعی است. این خواهش بنده از جنابعالی است و اگر غیر منطقی است شما می‌توانید نپذیرید اما خواهشم از جنابعالی این است اگر می‌توانید تدبیر کنید نمایندگان مجلس نیز به گونه‌ای در جریان لیست اموال وزرا قرار بگیرند کار خوبی است و می‌تواند در رأی دادن آنها مؤثر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: من دوبار دیگر در مجلس به این اخطار پاسخ دادم و خواهش می‌کنم این اخطارهای مشابه را نفرمائید، همانطور که خود به قانون اساسی مسلط هستید و می‌دانید آنچه که الزام‌آور است، اینست که اموالشان را باید به رئیس قوه قضائیه بدهند تا ایشان بررسی کنند که مخالف حق افزایش پیدا نکرده باشد.

دکتر علی لاریجانی یادآور شد: برخی از آقایان وزرایی که مطرح هستند، قبلا سابقه وزارت داشتند و می‌شود از قوه‌قضائیه پرسید که آیا خلاف حق افزایش پیدا کرده یا نه، برخی نیز تازه اول کارشان است و برای وزارت مطرح هستند بنابراین آنجا سابقه‌ای ندارند که سؤال کنیم اما مثل بقیه شئون، تحقیق و بررسی کنید، از خودشان یا جاهایی که می‌توانید سؤال کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اینکه در کانال‌ها یک چیزی گفته می‌شود در سایر امور نیز می‌گویند شما باید اینجا بین خود و خدای خودتان قضاوت کنید، ما که نمی‌توانیم به خاطر این کانال‌ها تصمیم بگیریم، آنچه که حق است باید تصمیم گرفته شود. بررسی کنید حالا آنقدری که لازم است پیگیری خواهم کرد./

پایان پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads