کد خبر: 146711 - تاریخ: جمعه، 18 آگوست 2017 - 11:04

ترامپ خواستار تکرار یکی از جنایات جنگی تاریخ آمریکا علیه مسلمانان شد

ترامپ در یک پست توییتری جنجالی، تلویحا به سران اروپا توصیه کرد شیوه یک ژنرال آمریکایی در اوایل قرن بیستم را علیه مسلمانان در پیش بگیرند.

به گزارش خوبان ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حملات تروریستی بارسلون در یک پست توییتری جنجالی به مخاطبان خود (و به طور ضمنی به سران اروپا) توصیه کرد داستان آنچه که به زعم او، ژنرال پرشینگ آمریکایی در اوایل قرن بیستم با تروریستها انجام داد را مطالعه کنند تا ببینند چطور برخورد خشن او باعث شد تا ۳۵ سال خبری از “تروریسم اسلامی” در میان نباشد!

ژنرال «جان پرشینگ» ملقب به «جک سیاه» در سال‌های اولیه قرن بیستم پس از پیروزی آمریکا بر اسپانیا در جنگ فیلیپین، فرماندار منطقه مسلمان‌نشین «مورو» در جنوب اسپانیا شد.

بر اساس داستانی که نژادپرستان آمریکایی نقل می‌کنند اما بسیاری از مورخین آن را رد کرده‌اند، ژنرال پرشینگ برای آرام کردن شورشی‌ها در منطقه تحت فرمانروایی خود، ۵۰ نفر از آنان را دستگیر و دستور قتل ۴۹ نفر از آنها را با “گلوله‌های آغشته به خون خوک” (که در اسلام نجس شمرده می‌شود) صادر کرد و نفر پنجاهم را آزاد کرد تا آنچه در مورد ۴۹ نفر دیگر اتفاق افتاده بود را برای دیگر شورشی‌ها نقل کند. طبق این افسانه، این اقدام ژنرال پرشینگ باعث شد برای ۳۵ سال در آن منطقه آرامش مطلق حاکم شود.

ترامپ در حالی اقدام به انتشار چنین پستی کرده که این روزها به دلیل حمایت از نژادپرستان سفیدپوست آمریکایی در درگیری‌های نژادپرستانه در شارلوتسویل‌ با انتقادات فراوانی مواجه شده است.

وی با این پست تلویحا گفته است که تنها در صورت اعمال سیاست مشت آهنین علیه اسلام افراط‌گرا، آرامش به اروپا بازمی‌گردد.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود نیز یکبار این داستان را به عنوان یک راهکار برای مقابله با آنچه «افراط‌گرایی اسلامی» نامید، در میان هواداران خود نقل کرد و در آن زمان، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

انتهای پیام /


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads