کد خبر: 146598 - تاریخ: چهارشنبه، 16 آگوست 2017 - 17:11

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان

پیش بینی فعالیت بالغ بر 50 سامانه هوشمند ثبت تخلف تا پایان سال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: پیش بینی شده تا پایان سال بتوانیم مجموع سامانه های هوشمند ثبت تخلفات در سطح راه های استان را به بالغ بر 53 دستگاه برسانیم.

به گزارش خوبان، مهندس محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا ، مجموع راه های اصلی و فرعی استان گیلان را بالغ بر 10 هزار و 700 کیلومتر دانست و اظهار کرد: از مجموعه بالغ بر 89 هزار کیلومتر راه در کشور، حدود 1.5 درصد از کل راه ها در حوزه استحفاظی گیلان قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به افزایش 20 درصدی ترافیک در طول راه های استان در ایام تعطیلات، افزود: راهداری و پلیس راه کنترل، نظارت و هدایت ترافیک راه های درون شهری و برون شهری را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه انسان عامل اصلی در تصادفات است، تصریح کرد: نهادینه سازی فرهنگ ترافیکی بسیار اثرگذار است لذا از سال 87 مجموعه عملیات آموزشی ویژه دانش آموزان به عنوان نسل آتی را اجرا کردیم. قطعا این دانش آموزان می توانند عرضه کننده رفتار خوب ترافیکی در بزرگسالی باشند.

نازک کار  از اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه های استان خبر داد و عنوان کرد: دانش آموزان مدارس حاشيه راه ها آسیب پذیرترین قشر از میان عابران پیاده به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافيكی هستند. خوشبختانه طی سال های اجرای این طرح، حتی یک مورد هم تصادف یا سانحه رانندگی برای دانش آموزان نداشتیم.

این مقام مسئول نصب دوربین های نظارت تصویری در طول راه ها را یکی از روش های نوین کنترل ترافیک دانست و گفت: با توجه به توسعه راه ها، افزایش حجم ترافیک، بالا رفتن سرعت خودروها با استفاده از تکنولوژی های جدید و… نمی توان ترافیک را با عامل انسانی کنترل کرد لذا باید به سمت کنترل هوشمند برویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به فعالیت بالغ بر 22 دستگاه انواع دوربین های نظارت تصویری در استان، اضافه کرد: در سال 95، 11 سامانه هوشمند ثبت تخلفات به صورت کشوری در گیلان به بهره برداری رسید. پیش بینی شده تا پایان سال بتوانیم مجموع سامانه های هوشمند ثبت تخلفات در سطح راه های استان را به بالغ بر 53 دستگاه برسانیم.

وی جانمایی سامانه های مذکور را نیازمند زیرساخت های برقی و مخابراتی دانست و یادآور شد: این سامانه ها در مناطقی که سابقه تصادفات در آن بالا و نیازمند کاهش سرعت و اعمال نظارت بیشتر است، نصب می شود.

نازک کار با بیان اینکه 37 مدرسه در طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس طی سال گذشته مجهز شدند، خاطرنشان کرد: عابرين و موتورسواران سهم بسيار بالایی در تلفات رانندگی استان گيلان دارند لذا از سال 89 تاکنون عاوه بر آموزش های ترافیکی، بالغ بر 13 هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع کردیم، زیرا اکثر تصادفات منجر به حرج و فوت مربوط به موتورسواران بدون کلاه ایمنی است.

وی همچنین از جمع آوری علایم غیر قانونی و بدون مجوز در حاشیه راه ها خبر داد و تاکید کرد: براساس ماده 7 قانون ایمنی راه های کشور، در پنج ماهه نخست امسال بالغ بر 8 هزار و 450 مورد تابلوی غیر مجاز را از حاشیه راه های استان جمع آوری کردیم. شهروندان جهت دریافت مجوز قانونی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/47456


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads