کد خبر: 146592 - تاریخ: چهارشنبه، 16 آگوست 2017 - 14:09

آیت‌الله خاتمی در رشت:

شهیدان نسل سوم انقلاب به‌اندازه نسل اول شور و شوق شهادت دارند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید حججی‌ها و حسین‌پورها به‌صحنه آمدند و دین خود را به انقلاب بزرگ اسلامی ادا کردند گفت: شهیدان نسل سوم انقلاب به‌اندازه نسل اول شور و شوق شهادت دارند

به گزارش خوبان، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت مدافعان حرم زینب(س) شهیدان مرتضی حسین‌پور و محسن حججی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان اظهار داشت: سلام بر شهیدان که نام و یاد و خاطره آ‌ن‌ها باران رحمت است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه این روزها که برخی نقاط کشور به‌سمت خشکسالی معنوی می‌رفت شهدای عزیز به صحنه آمدند گفت: باران عشق آن‌ها به خدا، شروع به باریدن کرده و کشور را زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه عکس گرفتن با عباس افتخار است نه عکس سلفی با بیگانه، افزود: هر زمان کشور نیاز به باران رحمت داشت شهید حججی‌ها و حسین‌پورها به صحنه آمدند و دین خود را به انقلاب بزرگ اسلامی ادا کردند.

امام جمعه موقت تهران با قرائت قسمتی از وصیت نامه شهید حججی که گفت “برای اینکه ارزشی نفیس را به‌دست بیاورم از تو و عشق مادرت دل کندم” افزود: شهیدان نسل سوم به اندازه نسل اول شور و شوق شهادت دارند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب برای تداوم نیاز به دو فرهنگ دارد و اگر این دو فرهنگ باشد انقلاب نیز ماندگار است اعلام کرد: فرهنگ مقاومت و فرهنگ شهادت دو فرهنگ تداوم‌بخش انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت یعنی عشق به خدا و ایثار و از خودگذشتگی خاطرنشان کرد: بالاترین سرمایه انسان جان است و جان برای انسان بسیار عزیز است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه شهدای مدافع حرم جان خود را در کف دست قرار دادند و با خداوند معامله کردند که این کار سختی است تصریح کرد: در چند مکان مستحب است با وضو برویم. مسجد، مزار ائمه (س) و سر مزار شهید مستحب است با وضو بروید زیرا قبر شهید قبری معمولی نیست و مزار ملائکه الله است .

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت فرهنگ باختن نیست بلکه به‌معنای بردن به‌معنای واقعی کلمه است بیان داشت: در موصل، جبهه مقاومت بر داعش جنایتکار پیروز شد و به‌همین زودی تو دهنی محکمی به داعش خواهد خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهادت دارای مراتب است و با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم دارای سه  عنوان هستند گفت: نخستین عنوان شهدای مدافع حرم مهاجر و هجرت برای جهاد در راه خدا و سفر هدفمند برای خداست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه عنوان مجاهد نیز عنوان دیگری برای شهدای مدافع حرم است اظهار داشت: شهیدی که به شهادت می‌رسد فرشتگان نمی‌گذارند سر معنوی شهید به زمین برسد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عنوان مجاهد فی سبیل الله عنوان شهداست تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و شهدای حرم به این جمله مجاهد فی سبیل الله ببالند زیرا جایگاه رفیع شهید، جهاد در راه خداست و مبالغه نیست و شهدا اولیاء خاص خدا هستند.

وی با اشاره به شهید حججی و بیان این جمله مهم آن است که یک شمر با خنجر پشت سرت قرار بگیرد و خم به ابرو نیاوری گفت: نور شهادت را خانواده شهدا لمس می‌کنند و شهید حسین‌پور رفت ولی نوری در خانواده باقی گذاشته که تا ابد می‌ماند و درخشندگی دارد. سر بریده شهید حججی کشور را عاشورایی کرده است و شهید سر بریده راهت ادامه دارد.

منبع:تیسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads