کد خبر: 146573 - تاریخ: چهارشنبه، 16 آگوست 2017 - 09:29

با حضور مسئولان

از اپلیکیشن راهنمای اول گیلان رونمایی شد | دکل‌های مخابراتی میلیاردی بدون استفاده مانده است

مدیرکل مخابرات گیلان با تشریح برنامه‌های مخابرات گیلان برای ارتقاء تجهیزات فنی گفت: در زمان خدمتم در گیلان تمام تلاش خود را جهت بروز رسانی تجهیزات فنی و رسیدن در حد استانداردهای جهانی به کارخواهم بست.

به گزارش خوبان ، در مراسمی با حضور رسول آمویی مدیرکل مخابرات گیلان از اپلیکیشن راهنمای اول گیلان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی مخابرات، در این مراسم که روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه در سالن آمفی‌تئاتر مخابرات گیلان برگزار شد جمعی از مسئولان و شخصیت‌های استانی حضور داشتند.

 راهنمای اول مرجع کسب اطلاعات کسبه و خدمات دهندگان گیلان است

در ابتدا این مراسم صالح مدیر روابط عمومی مخابرات گیلان با اشاره به تلاش‌های شرکت مخابرات گیلان جهت اطلاع‌رسانی مناسب به مردم گفت اپلیکیشن راهنمای اول با مشارکت شرکت مخابرات گیلان و شرکت توسعه فرهنگ مهر به مرحله اجرا درآمده است که به‌عنوان بانک اطلاعاتی جامع نقش ایفا خواهد کرد.

وی بابیان اینکه استفاده از فنّاوری روز امری ضروری است افزود این اپلیکیشن ان شاء الله به‌عنوان مرجع کسب اطلاعات کسبه‌ و خدمات دهندگان گیلان محسوب خواهد شد و سعی خواهیم کرد با بروز رسانی آن همه نیازهای اطلاعاتی مردم رفع شود.

جلوگیری از هدر رفت وقت و کاهش ترافیک سفرهای شهری

در ادامه این مراسم عاقل منش منتخب پنجمین دوره شورای شهر رشت با اشاره به همت جوانان گیلانی در ارائه خدمات نوین بر حمایت بیشتر از جوانان خلاق و باانگیزه استان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های اپلیکیشن راهنمای اول، یکی از مهم‌ترین کاربردهای نرم‌افزار راهنمای اول را جلوگیری از هدر رفت وقت مردم و کاهش ترافیک سفرهای درون و برون‌شهری دانست.

دکل‌های مخابراتی میلیاردی به علت عدم همکاری مردم بدون استفاده مانده است

در ادامه آمویی مدیرکل مخابرات گیلان با تشریح برنامه‌های مخابرات گیلان برای ارتقاء تجهیزات فنی گفت: در زمان خدمتم در گیلان تمام تلاش خود را جهت بروز رسانی تجهیزات فنی و رسیدن در حد استانداردهای جهانی به کارخواهم بست.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر مردم جهت توسعه خطوط انتقال فیبر نوری و نصب دکل‌های مخابراتی در استان افزود: هم‌اکنون شرکت مخابرات گیلان با صرف میلیاردها تومان تعداد زیاد دکل مخابراتی برای افزایش سیگنال رسانی آماده نصب دارد که به علت عدم همکاری مردم معطل‌مانده است.

آمویی با رد شایعات مربوط به بیماری‌زا بودن دکل‌های مخابراتی گفت: این ادعاها هیچ‌گونه پایه علمی ندارد و بر اساس آزمایش‌های فنی و علمی صورت گرفته تشعشعات این‌گونه دکل‌ها آن‌قدر ناچیز است که به‌حساب نمی‌آید به‌طوری‌که میزان آن‌ها کمتر از یک‌هزارم حداقل استاندارد تعیین‌شده است.

ایجاد فضای جدید برای کسبه‌ی گیلان

در ادامه این مراسم محمدحسن طالب پور معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز گیلان نیز با اشاره به بهره‌برداری از اپلیکیشن راهنمای اول گفت این اپلیکیشن با ویژگی‌های که دارد یک‌چیزی فراتر از یک بانک اطلاعاتی است و امروز روز مهمی برای گیلان است زیرا با بهره‌برداری از این اپلیکیشن فضای جدیدی برای کسبه‌ی گیلان ایجادشده است.

طالب پور بابیان اینکه کشورهای پیشرفته جهان به‌خوبی از فضای مجازی بهر گرفته‌اند افزود :امروز دیگر غول‌های اقتصادی جهان شرکت‌های نفتی نیستند بلکه این شرکت‌های داده محور هستند که گوی رقابت را از رقیبان خود ربوده‌اند.

شرکت اپل در آستانه تبدیل‌شدن به یک شرکت یک تریلیون دلاری است

وی با اشاره به اینکه ۵ شرکت گوگل، اپل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت در ۳ماهه اول سال۲۰۱۷ فقط از محل داده بیش از ۲۵ میلیارد دلار سود خالص داشته‌اند افزود شرکت اپل در آستانه تبدیل‌شدن به یک شرکت یک تریلیون دلاری است و همه این‌ها نشان می‌دهد که باید به شرکت‌های داده محور بیشتر توجه کنیم.

طالب پور با اشاره به اینکه در دنیای جدید همه باید درروند کار خود تجدیدنظر کنند افزود: مشاغلی که از فضای مجازی بهره نبرند محکوم‌به فنا هستند ازاین‌رو بهره‌گیری از اپلیکیشن های نظیر اپلیکیشن راهنمای اول درهای ورود کسبه‌ی خرد به این دنیای جدید هستند .

معاون فضای مجازی صداوسیمای گیلان در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه‌های صداوسیما جهت حضور پرقدرت در فضای مجازی را یادآور شد و افزود: با صدور مجوز فعالیت برای اپراتورها توسط صداوسیما جمهوری اسلامی ایران فعالیت آزمایشی تلویزیون‌های iptvو ottشروع شده وبزودی این‌گونه تلویزیون‌ها که به همراه خدمات ویژه است فراگیر خواهد شد و شاهد راه‌اندازی صدها کانال تلویزیون بر بستر اینترنت خواهیم بود.

پس از آن وحید زارعی مشاور راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار نیز در خصوص همین نگاه حرفه‌ای برای راه‌اندازی یک چنین کسب‌وکاری اشاره کرد.

ثبت بیش از ۲۰ هزار واحد شغلی در رشت

در پایان میلاد ایرانپور مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز کانون توسعه فرهنگ مهر طراح و مجری اپلیکیشن راهنمای اول با تقدیر و تشکر از حامیان این طرح من‌جمله مجموعه رستوران‌های رازقی و شرکت مخابرات استان گیلان به ثبت بیش از ۲۰ هزار واحد شغلی در رشت اشاره کرد و افزود: با ادامه این همکاری‌ها تا سال آینده این رقم به بیش از ۵۰ هزار واحد می‌رسد.

راهنمای اول اپلیکیشن بانک اطلاعات مشاغل است که توسط آن می‌توان به‌آسانی اطلاعات واحدهای صنفی مدنظر خود را در آن جستجو کرد و از قابلیت‌های بسیار متنوع دیگر آن بهره‌مند شد. این اپلیکیشن توسط کانون تبلیغاتی توسعه فرهنگ مهر طراحی و اجراشده است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads