کد خبر: 146570 - تاریخ: چهارشنبه، 16 آگوست 2017 - 09:10

مشاور عالی سنجش خبر داد؛

ساعت ۱۲ امشب آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور/ فرصت تمدید نمی شود

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مهلت انتخاب رشته در کنکور ۹۶ ساعت ۱۲ امشب ۲۵ مرداد پایان می یابد و داوطلبان توجه داشته باشند که این فرصت دیگر تمدید نمی شود.

به گزارش خوبان، دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش می توانند علاوه بر مشاهده دفترچه های انتخاب رشته بر اساس گروه های آزمایشی، راهنمای عملی و اصلاحات اعلام شده، نسبت به مرتب سازی رشته های مورد علاقه بر اساس شرایط کارنامه خود اقدام کنند.

وی افزود: به منظور ارائه تسهیلات به داوطلبانی که هنوز موفق به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۶ نشده اند و با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درباره رشته‌های جدید و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته، مهلت انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۵ مرداد تمدید شد و این فرصت امشب به پایان می رسد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: اطلاعیه اعلام ظرفیت برای رشته‌های جدید و یا اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون سراسری ۹۶ روز ۲۳ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

وی یادآور شد: داوطلبانی که تاکنون انتخاب رشته کرده اند هم تا چهارشنبه ۲۵ مرداد فرصت دارند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. همچنین داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده اند در فرصت باقیمانده می توانند ۱۵۰ کدرشته را انتخاب کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز در کنکور ۹۶ تا صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد تعداد ۴۲۲ هزار و ۲۳۳ نفر معادل ۵۰.۰۳ درصد مجازین انتخاب رشته کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین متقاضیان پذیرش در رشته های تحصیلی بدون آزمون که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است، چه در کنکور شرکت کرده باشند و چه شرکت نکرده باشند می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش، ضمن ثبت نام، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: تاکنون ۳۸ هزار و ۵ نفر در این دوره های بدون آزمون ثبت نام کرده اند. افراد علاقمند هم می توانند تا چهارشنبه ۲۵ مرداد ۹۶ نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون اقدام کنند.

انتهای پیام/*61631


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads