کد خبر: 146567 - تاریخ: چهارشنبه، 16 آگوست 2017 - 08:56

مديرعامل برق منطقه ای گيلان:

رشد 7 درصدی پیک مصرف برق در سالجاری

مديرعامل برق منطقه ای گيلان گفت: بیشترین پیک مصرف برق امسال را در 19 مرداد با مصرف هزار و 720 مگاوات انرژی برق شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7 درصدی داشته است.

به گزارش خوبان، عظیم بلبل آبادی، مديرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گيلان امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدصارمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «خبرنگاران لحظات نابود شدنی و زوال یافتنی را تثبیت می کنند»، اظهار کرد: اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت های مسئولین وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در طی سال 300 ساعت ایام اوج مصرف انرژی برق را داریم که با برنامه ریزی اقدامات شبکه ای، تامین انرژی را مدنظر قرار دادیم، افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان طی دو سال اخیر در رابطه با تامین برق پایدار، اقدامات  اساسی را در دستور کار قرار داده است.

بلبل آبادی گفت: از اوایل خرداد 95 جهت فرهنگسازی و بهینه سازی مدیریت مصرف تاکنون سمینارهای یکروزه را برای 15 شرکت و سازمان برگزار کرده است.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به رشد سالانه مصرف برق، ادامه داد: هنوز فصل گرم را کاملا پشت سر نگذاشتیم و بیشترین پیک مصرف برق امسال را در 19 مرداد با مصرف هزار و 720 مگاوات انرژی برق شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7 درصدی داشته است؛ برای اینکه این رشد را تحت پوشش قرار دهیم پروژه هایی تحت عنوان «خط انتقال» را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به بهره برداری پست های انزلی و سلیمانداراب، اضافه کرد: با هدف تقویت و پایداری شبکه فوق توزیع گلسار رشت، پست سیار 63.20کیلوولت شرکت برق منطقه ای گیلان به همراه اتصالات 63 کیلوولت آن تا دو ماه آینده و با اعتبار 65 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

بلبل آبادی گفت: در حال حاضر پروژه ای به قدرت 430 مگاوات آمپر با 220 کیلومتر مدار را در دست اقدام داریم که با توجه به تنگناهای مالی به استفاده از تامین مالی از طریق سیستم های بانکی خارجی «فاینانس» روی آورده ایم که شامل 56 میلیون یورو می شود.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر در گیلان یک موهبت الهی است، افزود: یش از 3 هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی در گیلان وجود دارد که یک امتیاز ویژه برای این استان محسوب می شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads