کد خبر: 146490 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 آگوست 2017 - 12:29

استاندار گیلان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان :

اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان فرصت خوبی برای آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است

استاندار گیلان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت:اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان فرصت خوبی برای آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار داشت : با تلاشی که سال گذشته با همکاری دستگاه های بهزیستی، آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر و نیز بخش قضایی انجام گرفت مرکز نگهداری از معتادین متجاهر موضوع ماده 16 راه اندازی شد که جای قدردانی دارد.

دکتر نجفی گفت : بازخورد مناسب ساخت مرکز ماده 16تجربه خوبی بود و باید تلاش کنیم تا تعداد این مراکز را افزایش دهیم.

وی به درخواست برگزاری نمایشگاه های پیشگیری اولیه از اعتیاد اشاره و خاطر نشان کرد : درخصوص برگزاری این نمایشگاه تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های عضو این شورا بررسی و اقدام شود.

استاندار گیلان اوقات فراغت دانش آموزان را فرصت بسیار مغتنمی دانست و اظهار داشت :  اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان فرصت خوبی برای آگاه‌سازی و کسب اطلاعات آنان نسبت به حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

دکتر نجفی گفت : برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و سرگرم کننده در نظر گرفته شود تا دانش آموزان ضمن انجام تفریحات سالم با آسیب‌های اجتماعی نیز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در این زمینه  نمی توان صرفاً از آموزش و پرورش انتظار داشت بلکه تمامی دستگاه ها در این خصوص باید همکاری داشته باشندگفت : اداره کل ورزش و جوانان نیز رسالت مهی برعهده دارد و باید با ایجاد بستر مناسب ورزش همگانی، قهرمانی و تأمین امکانات ورزشی برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کند.

وی تأکید کرد : باید تلاش شود از هر ظرفیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوانان کمال بهره را ببریم.

دکتر نجفی با اشاره به برنامه های هفته بزرگداشت مبارزه با مواد مخدر افزود : این برنامه‌ها و فعالیت‌ها مختص یک زمان خاص نباشد.

استاندارگیلان افزود :  سرکشی و تجلیل از خانواده های معظم شهدای مبارزه با مواد مخدر به صورت مستمر تداوم داشته باشد.

وی همچنین با قدردانی از برگزاری جلسات مستمر ستاد و کمیته‌های پنجگانه افزود : شهرستان‌های استان نسبت به برگزاری منظم جلسات اقدام نمایند.

انتهای پیام/258


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads