کد خبر: 146472 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 آگوست 2017 - 09:32

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان :

برای بهبود و تجهیز وضعیت مکان های اسکان نوروزی استان یک میلیارد و صد و ده میلیون تومان هزینه شده است 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت:برای بهبود و تجهیز وضعیت مکان های اسکان نوروزی استان یک میلیارد و صد و ده میلیون تومان هزینه شده است .

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی در نشست خبری با رسانه ها که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات برگزار شد، گفت: در روند ثبت نام دانش آموزان ، اصل بر ثبت نام رایگان در مدارس دولتی است و هیچ مدیر مدرسه ای حق ندارد از اولیا وجهی را دریافت کند هر چند که آموزش و پرورش به دلیل گستردگی فعالیتها نمی تواند خود را از کمک های داوطلبانه مردمی محروم کند.  وی در ادامه ، کسب رتبه ی اول در اجرای برنامه ها و فعالیت های ستاد بزرگداشت مقام معلم، استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و کمیته برنامه ریزی استان گیلان، ساماندهی و سازماندهی بهینه از نیروی انسانی، بهبود عملکرد استان در حوزه سواد آموزی، موفقیت دانش آموزان گیلانی در المپیادها، موفقیت در کنکور، موفقیت در برگزاری پرسش مهر، پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی، تولید و آموزش پیک حقوق شهروندی، برگزاری اولین بازارچه ی کارآفرینی دانش آموزان و برگزاری لیگ علمی را از جمله اهم دستاوردهای آموزش و پرورش گیلان در یک سال اخیر دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  با کم نظیر خواندن درخشش دانش آموزان استان گیلان در آوردگاههای بین المللی یادآور شد: اختصاص نشان های طلا و نقره ی چهل و پنجمین دوره‌ی جشنواره بین المللی اختراعات کشور سوییس به سه دانش آموز گیلانی، قهرمانی دانش آموز دختر گیلانی در مسابقات تکواندوی قهرمانی سال ۲۰۱۶ جهان و حضور دانش آموز حافظ کل قرآن در مسابقات بین المللی قرآن با حضور ۴۰ کشور حکایت از درخشش دانش آموزان استان در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی و آموزش دارد.

حاجتی گفت: برای بهبود وضعیت مکان های اسکان نوروزی همکاران پیش از نوروز ۹۶ مبلغ یک میلیارد و صد و ده میلیون تومان جهت تجهیز مکان های اسکان در گیلان هزینه شده و در تعطیلات تابستانی هم بر اساس آخرین آمار تاکنون 30 هزار و 579 خانوار فرهنگی به گیلان سفر کرده اند.

وی   همچنین با اعلام آخرین آمار تعداد دانش آموزان و همکاران فرهنگی با بیان اینکه تعداد کل فرهنگیان استان ۲۸ هزار و ۶۱۰ نفر شامل نیروهای آموزشی، اداری و دانشجو هستند، گفت: تعداد کل دانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته، ۳۷۴ هزار و ۱۶۶ نفر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اختصاص ۱۷ تا ۲۰ درصد از درآمد نفت و گاز به آموزش و پرورش گیلان، اظهار داشت: در جلسه کمیته برنامه ریزی استان، برای چهارمین سال پیاپی از محل دو درصد درآمد نفت و گاز، ۱۷ تا ۲۰ درصد به آموزش و پرورش گیلان اختصاص یافت و منابع حاصل از این مصوبه در ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس صرف خواهد شد.

حاجتی وزیر پیشنهادی دولت به مجلس را از جنس آموزش و پرورش و آشنا به مسایل مختلف و به ویژه چالش های آن دانست و گفت: حضور وزیری قدرتمند ، مدبر و با تجربه از جنس معلمان می تواند نوید بخش یک سال تحصیلی با نشاط باشد.

انتهای پیام/25


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads