کد خبر: 146467 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 آگوست 2017 - 09:22

روحانی در مجلس شورای اسلامی:

ملت ایران در انتخابات امنیت ملی کشور را تضمین کردند

رئیس جمهور گفت: مردم بیدار با حضور هوشیارانه خود در انتخابات ریاست جمهوری امنیت ملی را تضمن کرده و بر اعتبار صندوق رای به عنوان شاخص وحدت و راهنمای حرکت مدیریت کشور پای فشردند.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دوره دوازدهم در صحن علنی مجلس با شکر گزاری از خدا به خاطر توفیقی که مجدداً به وی برای خدمت به آرمان های انقلاب و اسلام داده است گفت: از مردم ایران سپاسگزارم که در انتخابات اردیبهشت ۹۶ با حضور پای صندوق های رأی امنیت ملی را تقویت و بر اعتبار صندوق رأی افزودند.

وی افزود: از رهبر شجاعمان تشکر می کنم که با رهنمودهای خود از آزادی مردم و دولت در مسیر خدمت به مردم حمایت کردند؛ از رئیس و نمایندگان مجلس نیز برای مراسم تحلیف که نمودی از جایگاه بین‌المللی ایران است تشکر می کنم؛ انتخابات ۹۶ که با شکوه برگزار شد، مردم سالاری دینی را در ایران تثبیت کرد و شرایطی را برای مردم ایجاد کرد تا از میان سلایق مختلف انتخاب کنند. اکنون که مردم بار دیگر اعتدال را انتخاب کرده اند خود را برای تحقق وعده هایی که در دوران انتخابات داده اند ملزم می دانم و برای تحقق این اهداف از مردم و مسئولان مدد می جویم.

روحانی با اشاره به نقش و جایگاه تعیین کننده مجلس در نظام اسلامی گفت: نقش نمایندگان بسیار ویژه است  و رئیس جمهور و نمایندگان برای خدمت به مردم وظیفه مشترک دارند و باید زمینه را برای رشدکشور مهیا کنند.

رئیس جمهور دوره دوازدهم اظهار داشت: امروز وزرا با رأی مجلس بار مسئولیتی را بر دوش خواهند گرفت و باید به مردم خدمت کنند البته همانگونه که رهبری فرمودند مسائل کشور با همدلی همه نهادها حل می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از چالش های کشور در چهار سال گذشته را پشت سر گذاشته ایم، تصریح کرد: امروز دیگر نمی توان از انزوای ایران، تورم و آشفتگی اقتصادی سخن گفت. دولت دوازدهم می تواند با حمایت مردم و با استفاده از سرمایه های اجتماعی حرکت اقتصادی را سرعت بخشد البته تا شرایط مطلوب فاصله داریم و نیاز به تلاش بیشتر است.

روحانی ادامه داد: دولت تدبیر و امید تلاش دارد بیش از پیش به اصلاح نهادها و امور بپردازد و برای هماهنگی بیشتر سیاست ها و مدیریت های اقتصادی به فرآیند اقتصادی سامان خواهد داد و زمینه همکاری مردم را فراهم خواهد ساخت.

رئیس جمهور دوره دوازدهم درباره اصول برنامه دولت دوازدهم گفت: هفته پیش برنامه دولت دوازدهم و اسامی وزرا تقدیم مجلس شد که این برنامه برگرفته از برنامه ارائه شده در ایام انتخابات است که به تأیید مردم رسیده است. برخی از اصول آن عبارتند از اینکه دولت دوازدهم بر مبنای مشی اعتدال تشکیل و تصمیم گیری در آن مبنی بر مشی خرد جمعی و جلب مشارکت مردم است.

وی افزود: دولت دوازدهم به دنبال کاهش کاستی ها و نقص هاست و در این راه با شجاعت و دوراندیشی تصمیم خواهد گرفت زیرا دوراندیشی در هر تصمیمی اعم از سیاست خارجه، محیط زیست و اقتصاد شرط عقل است.

روحانی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم منشور حقوق شهروندی تدوین شد و این دولت بر رعایت آن پافشاری خواهد کرد. هدف همه اقدامات دولت دوازدهم معطوف به تأمین منافع مردم است.

روحانی در خصوص برنامه های دولت دوازدهم برای حل مشکل موسسات مالی و اعتباری گفت: تجمیع مشکلات بانکی در طول این سالها موجب شده که نظام بانکی دچار مسائل فراوان شود. برنامه دولت آن است که بودجه خود را به طوری تأمین کند که با کمبود بودجه مواجه نشود اما سیاست گذاری در مجلس و سایر نهادها باید طوری باشد که تأمین کمبود بودجه نهادها و سازمان ها و دولت بر دوش بانک ها نیفتد.

وی ادامه داد: در دولت دوازده به دنبال آن هستیم تا با رتبه بندی بانک ها  و موسسات مالی به استانداردهای جهانی نزدیک شویم. برنامه دیگر ما توجه به اهمیت موضوع اشتغال است.

رئیس جمهور منتخب دوره دوازدهم تصریح کرد: انتظار می رود با برنامه ها و اصلاحاتی که در برنامه دولت دوازدهم داریم، کشور به توسعه پایدار برسد. در خصوص فقرزدایی و دست یابی به عدالت اجتماعی نیازمند تغییر در سیاست ها و حمایت های اجتماعی هستیم تا گروه های نیازمند هدف قرار گیرند. انتظار می رود با انجام این اقدامات وضعیت معیشتی حدود ۱۰ میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ بهبود یابد و به سمت ریشه کن کردن فقر مطلق برویم.

وی اظهار داشت: دولت دوازدهم با تلاش در جهت کاهش بیکاری با اولویت گذاری استان های محروم و با نرخ بیکاری بالا، طرح هایی را به اجرا می گذارد تا با کاهش هزینه آموزش انگیزه برای اشتغال بالا برود و با کاهش سهم بیمه کارفرمایان برای جوانان شغل اولی زمینه را برای به کارگیری آنها افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/45614561


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads