کد خبر: 146391 - تاریخ: دوشنبه، 14 آگوست 2017 - 11:55

در نشست بررسی روستای بدون بیکار با محوریت روستای جیرسر باقر خاله مطرح شد:

آذر پور:زمانی در بحث فرهنگ شکست می‌خوریم که به فرهنگ خود پشت کنیم/ سیدنژاد: هدف از حضور گردشگر و وجود تالاب در روستا، ایجاد شغل و افزایش درآمد روستائیان است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: هدف از اجرای طرح این نیست که گردشگر وارد روستا شده و نهایت استفاده را بکند ولی سودی نصیب روستائیان نشود بلکه هدف از حضور گردشگر و وجود تالاب در روستا، ایجاد شغل و افزایش درآمد روستائیان است.

به گزارش خوبان: حمیدرضا آذر پور شامگاه یکشنبه در نشست بررسی روستای بدون بیکار با محوریت روستای جیرسر باقر خاله در مسجد ولیعصر (عج) این روستا اظهار کرد: با پیگیری موضوعات فعالیت‌های زیادی در حوزه بخشداری، امور روستایی استانداری، محیط‌زیست و شرکت توسعه گردشگری، شاهد ارتقای سطح استان و منطقه پایلوت در حوزه زیستگاه‌ها مطرح شد.

وی با بیان اینکه همه برای ارتقا کیفیت محیط‌ زیست خود در تلاش هستند گفت: مسئولینی که با این ظرافت و با این دقت پیگیری می‌کنند علاقه‌مند به این هستند که به محیط‌ زیست خود خدمت کنند و باعث ایجاد اشتغال پایدار در حوزه روستایی شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه دولت یازدهم نسبت به حوزه روستایی نگاه ویژه و کم‌نظیری داشت اذعان کرد: سیاست‌های دولت به این‌گونه بوده که بتواند از ظرفیت‌های زیادی که در حوزه روستایی به نحو احسن استفاده کند و علاوه بر این باعث ایجاد اشتغال پایدار شده و به حفظ آئین بومی سنتی منطقه کمک می‌کند.

آذر پور با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته‌ شده برای صاحبان زمین‌های متقاضی خوداشتغالی بیان کرد: در زمینه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تا سقف 100 میلیون تومان با بهره 4 درصد کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌ های که تابه‌حال در روستاها بدون استفاده بوده نهایت استفاده شود گفت: باید در راستای اشتغال پایدار و معرفی فرهنگ اصیل بومی منطقه تلاش شود تا از این طریق کارهای فرهنگی را به نسل آینده و حاضر معرفی کرد.

آذر پور با اذعان به اینکه زمانی در بحث فرهنگ شکست می‌خوریم که به فرهنگ خود پشت کنیم افزود: بومی گری یکی از موارد معماری اصیل است که نباید فراموش شود امام متأسفانه ما شاهد تغییر معماری بومی و تبدیل آن به ساختمان‌های بلندمرتبه هستیم.

همچنین در ادامه این نشست سید مازیار سیدنژاد مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: با توجه به مطالعاتی که پیرامون روستاهای حاشیه تالاب انجام شد روستای جیره سر به‌عنوان روستای الگو برای اجرای طرح گردشگری طبیعی یا توریسم انتخاب شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های موردنیاز برای توسعه زیرساخت‌های لازم گفت: هدف از اجرای طرح این نیست که گردشگر وارد روستا شده و نهایت استفاده را بکند ولی سودی نصیب روستائیان نشود بلکه هدف از حضور گردشگر و وجود تالاب در روستا، ایجاد شغل و افزایش درآمد روستائیان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بابیان اینکه در بحث زیر بنایی، آموزش و بحث صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌های خوبی برای روستاها صورت گرفته است افزود: استانداری در جهت روکش آسفالت خیابان روستا، احداث آلاچیق برای پذیرایی از مسافران و ایجاد یک رستوران تلاش‌های خوبی به عمل‌آورده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با تأکید بر اینکه مشارکت باید توسط روستائیان و زیرساخت توسط ما آماده شود افزود: در تمام روستاهای که در کنار تالاب قرار دارند باید اقدامات توریستی و استراتژی اکو توریسم و فعالیت‌های مبتنی بر محیطی انجام گیرد.

 

 

 

انتهای پیام/566562


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads