کد خبر: 14637 - تاریخ: شنبه، 15 دسامبر 2012 - 17:35

مدیر کل هواشناسی گیلان خبر داد:

بارش برف و باران تا دوشنبه در گیلان ادامه دارد

خوبان خبر: وی با بیان اینکه موج جدید بارش‌ها موجب کاهش 8 تا 13 درجه ای دما در گیلان می‌شود، تاکید کرد: بارندگی در سراسر استان و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی ویژگی اصلی این موج جدید بارشی است.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان، محمد مهدی صادقیان، مدیر کل هواشناسی گیلان همزمان با شروع موج جدید بارش‌ها در استان گفت: طبق اطلاعیه روز (23 آذر) سال جاری اداره کل هواشناسی، موج بارش‌زا از اواخر پنجشنبه وارد گیلان شده است.

وی با بیان اینکه موج جدید بارش‌ها موجب کاهش 8 تا 13 درجه ای دما در گیلان می‌شود، تاکید کرد: بارندگی در سراسر استان و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی ویژگی اصلی این موج جدید بارشی است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش برف در بخش شرقی استان به ویژه شهرستان‌های آستارا و تالش از عصر روز گذشته، تصریح کرد: بارش برف بتدریج از مناطق کوهستانی به بخش جلگه‌ای نیز ادامه می‌یابد.

مساعدت هوا برای بارش نخستین برف پاییزی در رشت
صادقیان به احتمال بارش برف در روز یکشنبه برای شهر رشت خبر داد و گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت هوا مساعد برای بارش اولین برف پاییزی در رشت است.

وی با بیان اینکه برف احتمالی در رشت با توجه به رطوبت و دمای هوا شدت زیادی ندارد و ضرر و زیانی به مردم نمی‌رساند، خاطرنشان کرد: شرایط جوی به گونه‌ای است که هرگونه برف نشسته روی زمین ذوب می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان دمای کنونی رشت را 5 درجه سانتی گراد عنوان و بیان کرد: کمینه و بیشینه دمای رشت نیز در روز جاری، 2 و 6 درجه سانتی‌گراد است.

صادقیان اذعان کرد: این موج بارش‌زا تا اواسط روز دوشنبه (27 آذر) در گیلان فعال است و از روز سه شنبه آسمان صاف و هوای استان با افزایش دما روبرو است.

انتهای پیام/6884


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads