کد خبر: 14634 - تاریخ: شنبه، 15 دسامبر 2012 - 17:22

رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل گیلان:

حرکت در مسیر یکطرفه مهم‌ترین تخلف رایج رانندگی در گیلان است

خوبان خبر: پوشش تیره ساکنان اطراف راه‌های برون شهری و رویت نامناسب هموطنان توسط رانندگان موجب برخورد‌های ناگوار می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، سعید حسین‌رضایی با تبریک هفته حمل و نقل و رانندگان با اشاره به وقوع تصادفات شبانه، اظهار کرد: این تصادفات بیشتر به دلیل دیده نشدن عابر حادث می‌شود و از آنجا که آب و هوای بارانی گیلان به ویژه در نیمه دوم سال وضعیتی را به وجود می‌آورد که کمبود نور در آن رایج است، این تصادفات رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط ریزش باران قدرت دید راننده به شدت کاهش می‌یابد، افزود: پوشش تیره ساکنان اطراف راه‌های برون شهری و رویت نامناسب هموطنان توسط رانندگان موجب برخورد‌های ناگوار می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان ادامه داد: تردد هموطنان در طول راه و سطح آسفالت به دلایل متعدد، استقبال از خطر است.

وی به عابران توصیه کرد تا در هنگام حرکت در طول راه، از سطح آسفالت فاصله بگیرند و حتما هنگام پیاده‌روی از طرفی حرکت کنند که خودرو قابل دید باشد و از لباس‌های روشن برای دیده شدن استفاده کنند.

حسین‌رضایی، مطالعه و بازی در اطراف معابر برون شهری را از نکات مهمی دانست که قابل قبول نیست.

وی، بی‌توجهی به قوانین و زیر پا گذاشتن حقوق دیگران در حین استفاده از راه و وسیله نقلیه را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که کارشناسان در بررسی‌ها به آن اشاره می‌کنند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه عابران و موتورسواران نیز در این تخلفات سهم دارند، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به چراغ قرمز، قانون و حقوق دیگران را پایمال می‌کند و آنها دانسته‌ خود و دیگران را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه هیچ دلیل منطقی برای ارتکاب تخلفات مذکور وجود ندارد، ابراز کرد: این قشر از هموطنان که اقلیت جامعه هستند در مواجهه با تخلفات دیگران نیز معترض می‌شوند.

حسین‌رضایی با اشاره به ترافیک اطراف یک میدان یا تقاطع در شهر، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از اینگونه مشکلات صرفا به دلیل عدم حق تقدم عده‌ای معدود از رانندگان به وجود می‌آید.

وی حرکت در مسیر یک طرفه، سرعت و سبقت غیرمجاز و … را از مهم‌ترین تخلفات رایج دانست که در بدترین شرایط منجر به حادثه و وارد آمدن آسیب جدی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: چنین رفتارهایی معضل مهم جوامع محسوب می‌شود و متخصصان امر عقیده دارند ریشه برخی از این تخلفات روحی و روانی بوده و عوامل متعددی نظیر مشکلات اقتصادی و حتی فقدان آموزش‌های مناسب در دوران کودکی نقش دارد.

انتهای پیام/8806


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads