کد خبر: 146326 - تاریخ: یکشنبه، 13 آگوست 2017 - 18:45

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات گیلان:

خطر نفوذ یکی از اساسی ترین عوامل تهدید انقلاب اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: خطر نفوذ یکی از اساسی ترین عوامل تهدید انقلاب اسلامی است و لذا پیر سفر کرده ما در وصیتنامه سیاسی – الهی خود سفارش کردند «مراقب باشید و نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان بیافتد.

به گزارش خوبان؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در نشست بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: شهید سرافراز «محسن حججی» با قامتی استوار و اعتقادی راسخ در مقابل دشمنان بی رحم ایستاد تا درس ایستادگی در برابر استکبار را به ما بیاموزد.

وی با بیان اینکه شهید محسن حججی از آرامش خود گذشت تا مردم ایران اسلامی در آرامشی کامل به سر برند، افزود: او سر به دار شد تا ما سر به راه باشیم و قامت استوار، صلابت، بزرگی و عظمت روح او در مقابل دشمن به ما آموخت که همیشه باید در مقابل دشمنان اسلام، انقلاب و نظام مقاومت و ایستادگی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فرارسیدن ایام الله 8 شهریور و هفته دولت، تصریح کرد: حادثه هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار خدوم امام و امت اگرچه یک حادثه تلخ بود، اما همین حادثه موجب وفاق ملت، تحکیم نظام و تسریع در نابودی پایگاه داخلی منافقین شد.

حجت الاسلام اشجری ادامه داد: گروهک منافقین که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 نتوانستند به اهداف خود برسند و در دستیابی به پست ها و مسئولیت ها ناکام ماندند، دست به ترورهای ناجوانمردانه زدند و کارگزاران نظام مقدس اسلامی را یکی پس از دیگری مورد هدف قرار دادند. گمان منافقان این بود که با ترورهای مسلحانه می توانند در بدنه نظام از هم گسیختگی ایجاد کنند و با ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و تضعیف روحیه انقلابی آنان، ملت ایران را در ادامه راهی که امام برایشان ترسیم کرده بود، ناکام بگذارند.

وی حادثه هشتم شهریور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر را از جمله مناسبت هایی دانست که هیچگاه از خاطر و اذهان مردم زدودنی نیست و گفت: امام راحل یک روز پس از شهادت شهیدان رجایی و باهر فرمودند «در عین حال که مصائب شهیدان رجایی و باهنر مشکل است برای ما، لکن کشور ما و ملت ما با تمام قدرت ایستاده تا همچون شهیدانی را تقدیم کند».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان شهیدان رجایی و باهنر را اسوه ولایتمداری، ساده زیستی و استکبارستیزی دانست و عنوان کرد: این دو شهید تاریخ انقلاب اسلامی در راه گسترش فرهنگ اسلامی و استقرار حاکمیت دینی تلاش فوق العاده و مجاهد و فداکاری های فراوانی داشتند و به سهم خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

حجت الاسلام اشجری با تاکید بر اینکه دولتمردان با تاسی و الگو گرفتن از شهیدان رجایی و باهنر در خدمت بیشتر به مردم و دوری از جاذبه های دنیایی و تعلقات مادی می توانند زمینه رشد معنوی و تعالی روحی خودشان را فراهم کنند، متذکر شد: سیره و زندگی شهیدان رجایی و باهنر برای همه مدیران دولت اسلامی در راستای خدمتگزاری و ولایتمداری درس بزرگی خواهد بود.

وی عامل شهادت شهیدان رجایی و باهنر را شخصی نفوذی در دفتر نخست وزیری به نام «مسعود کشمیری» دانست که دبیر شورای امنیت ملی وقت بود و خاطرنشان کرد: کشمیری با بمبی که در کیف خودش جاسازی کرده بود، موجب انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه حضور نامحرمان در پیکره انقلاب اسلامی جلوی سرعت و تعالی انقلاب را خواهد گرفت، گفت: خطر نفوذ یکی از اساسی ترین عوامل تهدید انقلاب اسلامی است و لذا پیر سفر کرده ما در وصیتنامه سیاسی – الهی خود سفارش کردند «مراقب باشید و نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان بیافتد».

وی اضافه کرد: از همان سال های پیروزی انقلاب اسلامی نامحرمانی در دولت زمان ورود کردند و متاسفانه هم اکنون نیز برخی از نامحرمان در بدنه این نظام قرار گرفته اند که دستگاه های نظارتی باید مراقبت های لازم و هوشیاری های کافی را به خرج دهند.

حجت الاسلام اشجری از پیشنهاد 64 ویژه برنامه برای دستگاه های اجرایی استان جهت بزرگداشت یوم الله هشتم شهریور خبر داد و تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی برگزاری مناسبت های انقلاب اسلامی از جمله هشتم شهریور است لذا مراسم استانی بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر بعد از نماز مغرب و عشاء روز سه شنبه، 7 شهریور در جوار آرامگاه سردار جنگل در مسجد شهید میرزا کوچک سلیمانداراب رشت با سخنرانی یکی از شخصیت های ملی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری سالانه یادواره شهدای دولت توسط بسیج کارمندان سپاه قدس استان گیلان، عنوان کرد: همچنین ویژه برنامه بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت از سوی استانداری گیلان و فرمانداری ها برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری یک مراسم استانی نمی تواند جایگاه رفیع شهیدان رجایی و باهنر را برای جامعه به ویژه جوانان تبیین کند، گفت: باید از همه ظرفیت ها به ویژه فضای مجازی که متاسفانه امروز محل جولان دشمنان نظام شده، استفاده کنیم تا خوراک هایی متناسب و پرجاذبه برای جوانان در فضای مجازی تهیه شود.

حجت الاسلام اشجری زندگی شهید رجایی را سراسر جاذبه دانست و خاطرنشان کرد: شهید رجایی همواره بر یادآوری گذشته خویش تاکید داشت. شاید یکی از عوامل غفلت انسان فراموشی گذشته باشد و لذا قرآن ما را به گذشته های خودمان هدایت می کند و خلقت انسان را مثال می زند. در واقع وقتی انسان به گذشته نگاه می کند، می تواند قدردان وضعیت فعلی باشد. امروز اگر به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه کنیم، قطعا از قرار گرفتن ایران در چنین جایگاه سربلندی، شاکر خواهیم بود.

وی از دستگاه های فرهنگی خواست نسبت به انتقال جاذبه های زندگی شهیدان رجایی و باهنر اهتمام داشته باشند و تاکید کرد: اگر بتوانیم شهیدان رجایی و باهنر را در قالب هنر معرفی کنیم، بدون تردید توانسته ایم به بخشی از اهداف خودمان نائل آییم. جامعه به ویژه دولتمردان باید از لحظه لحظه های زندگی رجایی ها و باهنرها درس بیاموزند و توشه ای برای آخرت خودشان فراهم کنند.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/5


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads