کد خبر: 146304 - تاریخ: یکشنبه، 13 آگوست 2017 - 09:50

در پی بازدید استاندار گیلان صورت گرفت :

آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت سد دیورش پس از حل موانع موجود

استاندار در بازدید از عملیات اجرایی ساخت سد دیورش در رودبار از آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت این سد خبر داد.

به گزارش خوبان،  محمدعلی نجفی پس از بازدید از عملیات اجرایی ساخت سد دیورش در نشست با برخی از مدیران استانی و شهرستانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت سد دیورش به علت وجود معارض و نبود ردیف بودجه‌ای با وقفه مواجه شده بود افزود : بحمدا… با رفع مشکل اعتباری وکد دار شدن پروژه و  معارض زمین‌ها طی 2 تا 3 روز آینده عملیات ساخت این سد با قوت و جدیت بیشتر آغاز می‌شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : تاکنون بخشی از زمین‌های مورد نیاز تملک اراضی شده و راه دسترسی و ورودی تونل انحرافی نیز ساخته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اکنون هیچگونه مانعی برای ادامه‌ی ساخت این سد وجود ندارد گفت : ساخت سد دیورش یکی از مهم ترین مطالبات مردم خوب شهرستان رودبار برای رفع نگرانی های آنان در زمینه تامین آب شرب است و آب منطقه ای موظف است در مدت 18 ماه ساخت این سد را بر اساس برنامه پیش بینی شده به اتمام برساند.

وی خاطر نشان کرد : سد دیورش تأمین کننده‌ی آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و 28 روستای مستقر در مسیر این سد است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : این سد همچنین آب کشاورزی بیش از  600 هکتار از مزارع پایین دست را تأمین می‌کند.

دکتر نجفی گفت : طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با تأمین اعتبار مورد نیاز این سد که در 3 مرحله‌ی ساخت، بهره‌برداری و انتقال در حدود 100 تا 150 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بصورت منظم  ضمن بازدید از سد گزارش پیشرفت فیزیکی را به اینجانب ارائه می‌کند.

انتهای پیام/4561


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads