کد خبر: 146301 - تاریخ: یکشنبه، 13 آگوست 2017 - 09:40

معاون اوقاف و امور خیریه استان گیلان:

دوره ‌آموزشی سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه ‌گیلان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: دوره ‌آموزشی سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه ‌گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خوبان، محمد قاسم‌پور با اشاره به اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در جامعه همواره از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است، اظهار داشت: تاثیرات بقاع متبرکه بر آرامش زندگی اجتماعی و ارتقاء فضای مجاهدت همواره تاثیرگذار است.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه همه ساله برگزاری  برنامه‌های محوری در بقاع متبرکه را از اولویت اقدامات خود قرار می‌دهد گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و تحقق این امر به‌طور ویژه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده در بقاع متبرکه را تدارک دیده‌ایم افزود: این اقدام با همکاری حوزه علمیه خواهران با هدف استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در موضوع تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی انجام می‌شود.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه بر این اساس حوزه علمیه خواهران استان گیلان اقدام به شناسایی خواهران مستعد و توانمند حوزه مذکور کرده است اعلام داشت: این افراد جهت مربیگری مهارت‌های زندگی اسلامی و تعالی تحکیم خانواده منتخب شدند.

قاسم‌پور با تاکید بر اینکه  آزمون مربیگری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی همزمان با سراسر کشور برای دانش آموختگان منتخب حوزه علمیه خواهران استان گیلان برگزار شد بیان کرد: آزمون مذکور به‌طور مقدماتی و در حوزه‌ تست شخصیت به‌صورت کتبی در استان گیلان برگزار شد.

وی آزمون مذکور را در رشته‌های خانواده، ازدواج، فرزندپروری و مهارت‌های فردی عنوان کرد و گفت: شرکت‌کنندگان این آزمون در شرایطی که امتیاز مورد نظر را کسب کنند برای گذارندن دوره تکمیلی به مرکز تربیت مربی سبک زندگی اسلامی مجوعه فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف به قم اعزام می‌شوند.

قاسم‌پور با بیان اینکه افراد منتخب، این دوره تکمیلی را به‌مدت یک هفته و به‌طور شبانه‌روزی سپری می‌کنند افزود: این افراد بعد از اخذ گواهی پایان دوره به‌منظور مربیگری برای کلاس‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی به استان بازگشته و در بقاع متبرکه شاخص و دارای ظرفیت گیلان مشغول تدریس می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه این آزمون برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: تلاش است با اقدامات ویژه در این راستا برگزاری اینگونه آزمون‌ها در استان گیلان تداوم یابد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads