کد خبر: 146004 - تاریخ: چهارشنبه، 9 آگوست 2017 - 08:00

توسط پارک علم و فناوری صورت گرفت؛

ارائه۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی جهت توسعه اقتصادی روستاهای گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به پروژه های اقتصاد مقاومتی پارک علم و فناوری اشاره و اذعان کرد: ۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی برای توسعه اقتصاد روستا آماده شده است.

به گزارش خوبان، مجید متقی طلب، رئیس پارک علم و فناوری گیلان امروز (۱۸ مرداد) در یازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در استانداری گیلان گفت: شبکه حمایتی پارک علم و فناوری در استان گیلان برای حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان است.
وی با تاکید بر ایجاد مرکز رشد با فناوری های نوین افزود: در این راستا مرکز بیوتکنولوژیک شمال کشور در رشت افتتاح شد.
متقی طلب به برنامه های مرتبط با بستر ارتقای توان و تولید ملی اشاره و بیان کرد: نوسعه و فرآوری گیاهان دارویی، فن آوری فیزیکی گیاه دارویی، توسعه ظرفیت تولید واکسن و ارتقاء محصولات زیستی از جمله این برنامه هاست.
وی با اشاره به اجرای سه پروژه عملیاتی توسعه خوشه صنعتی اذعان کرد: خوشه صنعتی در حوزه های شالیکوبی، چای، زیتون و کلوچه ایجاد و ۱۰ پروژه توامندسازی طراحی و اجرا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از استقرار و حمایت از ۱۵۰ بنگاه صنایع نوین و پیشرفته و شرکت دانش بنیان در سال ۹۵ خبر داد و گفت: همچنین ۲۷۶ واحد در کانون های خلاقیت و شکوفایی ایجاد شده است.
وی تعداد شرکت های دانش بنیان را ۵۲ شرکت اعلام کرد و بیان داشت: ۱۴ شرکت در انتظار پاسخ و ۵۰ شرکت نیز جهت تاسیس ثبت نام کردند.
متقی طلب ادامه داد: پارک علم و فناوری گیلان جزء هشت پارک علم و فناوری  برتر کشوری است.
وی به حمایت های صورت گرفته از شرکت های دانش بنیان طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در این مدت یک میلیارد و ۵۹۶ میلیون از اعتبارات پارک و موسسات مالی و بانک ها برای شرکت های دانش بنیان حمایت صورت گرفته است.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان اضافه کرد: همچنین ۱۵،۲ میلیارد تومان قرارداد در نمایشگاه های فن آور کشور منعقد و ۵۰،۱ میلیارد تومان درآمد شرکت ها بوده است.
وی از ثبت ۵۰ اختراع طی سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۸ پروژه مربوط به شرکت های مستقر  در پارک علم و فناوری است.

متقی طلب تاکید کرد: در مجموع برای ۷۹۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی تقویت و توسعه مراکز مشاوره را از دیگر وظایف پارک علم و فناوری دانست و تصریح کرد: ۶ شرکت در ارتباط با این امر در گیلان در حال راه اندازی است.
متقی طلب به پروژه های اقتصاد مقاومتی پارک علم و فناوری اشاره و اذعان کرد: ۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی برای توسعه اقتصاد روستا آماده شده است.
وی تاکید کرد:۱۲ واحد کارگاهی مرتبط با شرکت های دانش بنیان همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می شود.

منبع:شبستان

پایان پیام/8464


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads