کد خبر: 14586 - تاریخ: شنبه، 15 دسامبر 2012 - 12:16

عرب نیا سکوت را شکست / بازیگر نقش شهید چمران از عدم حضور خود در آخرین سکانس گفت:

از دو هفته پیش به تهیه کنندگان گفته بودم که نمی توانم در آن زمان خاص سر فیلمبرداری باشم.

خوبان خبر: عرب نیا به همین بسنده کرد و گفت که حرفهای بیشتر به فیلم چمران ضربه خواهد زد . فیلمی که به گفته او فیلم خیلی خوبی شده است حتی بدون حضور او در سکانس آخر.

به گزارش خوبان به نقل از نقل تسنیم، پژمان لشگری پور نماینده فارابی در فیلم شهید چمران در برنامه هفت دیشب  اعلام کرد: فیلمبرداری آخرین فیلم حاتمی کیا  با همان برنامه ریزی قبلی ادامه پیدا کرد و همه عوامی فیلم علاقه‌مندند تا فیلم در جشنواره فجر حضور پیدا کند.

لشگری پور درباره احتمال حضور فیلم در جشنواره گفت: به جهت احترام به جشنواره فجر دوست داریم فیلم کامل و با رعایت همه مراحل فنی در جشنواره شرکت کند و باید متتظر بمانیم تا ببینیم مراحل فنی اجازه شرکت در جشنواره فجر را خواهد داد یا نه؟

لشگری پور در پاسخ به ارزیابی بیناد فارابی از کار گفت: فیلم از برترین فیلم های متعهد تاریخ انقلاب خواهد بود.

علی مقامی قائم مقام تولید فیلم هم مهمان تلفنی دیگر برنامه بود که درباره سکانس آخر و پرماجرای  فیلم «چ» و عدم حضور بازیگر اصلی آن سر صحنه گفت: عرب نیا با وجودی که تا تاریخ 19 آذر امسال قرارداد داشت و مبلغ موردنظر قرارداد هم به او پرداخت شده بود به دلایل نامعلوم در سکانش آخر حاضر نشد.

قائم مقامی اما با این حال شایعه توقف فیلمبرداری فیلم را رد کرد و گفت: حاتمی کیا با تغییراتی جزئی در فیملنامه و استفاده از یک نابازیگر سکانس آخر را دوباره بازنویسی کرد و فیلمبرداری فیلم در همان روز پایان یافت.

اما قصه دیشب برنامه هفت درمورد فیلم شهید چمران به همین جا ختم نشد. هفت برای  همه یک غافلگیری بزرگ داشت. فریبز عرب نیا که در تمام مدت این چند روز سکوت کرده بود و با خبرگزاری‌ها مصاحبه نکرده بود سرانجام به حرف آمد و روی خط تلفن هفت حاضر شد.

عرب نیا ابتدا از صدای خاص خودش به جهت سرماخوردگی که به اعتقاد او یادگار بازی در نقش شهید چمران بود عذرخواهی کرد. کنایه ای کوچک در همان ابتدای کار.

عرب نیا در ادامه گفت که سکوت را برگزیده است و  هیچ حرفی نخواهد زد چون این حرف ها به صلاح فیلم شهید چمران نیست.

اما در عین حال گفت نمی تواند از گفتن دو نکته صرفنظر کند چون به اعتقاد او در برنامه هفت با صراحت دو دروغ بزرگ گفته شده است : اول اینکه تا 19 آذر همه حساب های مالی با او تسویه شده است و دوم اینکه شاید فیلم به دلیل حاضر نشدن او در سکانس آخر به جشنواره نرسد.

عرب نیا مدعی  است که هر دوی این ادعاها دروغی بیش نیست.

اینکه چرا عرب نیا در سکانس آخر حاضر نشده است را اینگونه توضیح داد: بحث من با تهیه کنندگان فیلم اصلا بحث مالی  نبود. بلکه بحث هماهنگی زمانی در میان بوده است.

عرب نیا گفت که  فقط 4 ماه و 20 روز قرارداد داشته است و طبق یکی از بندهای قرارداد اگر قرارداد تمدید می شده است تعیین بحث زمانی آن به عهده او  بوده است .

اما عرب نیا حاضر نشدنش سر صحنه آخر را اینگونه شرح داد: از دو هفته پیش به تهیه کنندگان  گفته بودم که نمی توانم در آن زمان خاص سر فیلمبرداری باشم که حاتمی کیا هم گفته بود سکانس آخر فیلم را بدون من می گیرد و همین کار را هم کرد و فیلم بدون تاخیر زمانی پایان یافت.

عرب نیا به همین بسنده کرد و گفت که حرفهای بیشتر به فیلم چمران ضربه خواهد زد . فیلمی که به گفته او فیلم خیلی خوبی شده است حتی بدون حضور او در سکانس آخر.

به نظر می رسید که حرفهای عوامل تولید فیلم چمران و عرب نیا پایانی بر جنجال معماگونه این روزها باشد. اما معما حل نشد که پیچیده تر شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads