کد خبر: 14568 - تاریخ: شنبه، 15 دسامبر 2012 - 11:32

حجت الاسلام عاشوری: در عرصه ی بین المللی سهم هر کس به اندازه ی قدرت و اقتدارش است.

خوبان خبر: آنچه از دستاوردهاي هسته اي که ما امروزه داريم، همگي خارج از چارچوب مذاکرات با آژانس و خواست شوراي امنيت سازمان ملل بوده است.

به گزارش خوبان:  نماز جمعه ی این هفته ی خمام طبق روال هر جمعه ، روز گذشته در مسجد جامع خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری برگزار گردید.

خطیب نماز جمعه ی خمام در خطبه ی اول ، وظیفه ی اصلی متصدیان امر تعلیم و تربیت را اصلاح افکار و اعتقادات مردم دانستند و ادامه دادند: چون همين افکار  و سخنان هست که منجر به عمل مي شوند. اگر فرهنگ اصلاح نشود، گناه شيوع پيدا مي کند؛ آنگاه کم کاران در عرصه فرهنگي، در گناه گناهکاران شريک مي شوند.

خداوند به حضرت شعيب(عليه السلام) وحي کرد که من صدهزار نفر از قوم تو را هلاک خواهم کرد که چهل هزار نفرشان اهل معصيت اند و شصت هزار نفرشان نيز از خوبان هستند. حضرت شعيب با تعجب عرضه داشت: اهل معصيت که حقشان است، ولي خوبان را چرا عذاب مي کنيد؟ فرمود: چون با اهل معصيت مُماشات کردند و با نرمي و سازش رفتار نمودند و در جايي که خداوند غضب کرده، غضب نکردند و غضبناک نشدند. امام صادق(عليه السلام) فرمودند: خداوند دو فرشته را مأمور کرد تا شهري را زيرو رو کنند. آنها وقتي که به شهر رسيدند، ديدند که مردي در حال دعا به درگاه خداوند است و گريه و ناله مي کند. يکي از فرشتگان راجع به او از خداوند کسب تکليف کرد؛ خداوند فرمود: آنچه به تو دستور دادم انجام بده؛ زيرا او کسي است که هيچگاه رنگ صورتش به خاطر من و به سبب خشم و غضب من تغيير نکرده است.

حجت الاسلام عاشوری نیاز به تعالیم انبیا را همزمان با پیشرفت دنیا برای افزایش خوبی ها در دنیا لازم دانستند و تاکید کردند: پيشرفت بدون علم و تربيتِ صحيحِ الهي، جرم ها و جنايات را پيشرفته تر خواهد کرد.

k727_230920126909

 

امام جمعه ی خمام در خطبه های دوم خود پس از حمد و ثنای الهی، به لزوم تفکر حکیمانه و عدم تجسس در کارهای دیگران تاکید کردند: «بهترين عبادت ها استمرار تفکر در خدا (نه در ذات خدا) و قدرت اوست». همه مردم اين فکر خود را در موضوعات روزمره زندگي خود بکار مي گيرند و بعضي ها هم متأسفانه به تجسس و پيگيري کارهاي ديگران مي پردازند که هيچ نفع و بهره اي و کمالي برايشان ندارد؛ بلکه زيانبار هم هست. لذا خداوند از اين نحوه پيگيري امور نهي کرده است. چون باعث غيبت کردن هم مي شود. انسان در هر زمينه اي که فکر کند در همان زمينه هم حرف مي زند؛

حجت الاسلام عاشوری در ادامه به ریشه های شکل گیری موضوع وحدت حوزه و دانشگاه ها اشاره نمودند: سخنان حکيمانه را انبياء الهي از طرف خداوند سبحان به بشر تعليم داده اند. منتها يک عده اي بعدها از مکتب انبياء فاصله گرفته و آنچه را که آموخته بودند به نام خودشان تمام کردند. حتي مدعي شدند که علم و حکمت با تعاليم انبياء منافات دارد و هرچه که بر پيشرفت هاي علمي افزوده مي شود فاصله اش نيز از تعاليم ديني بيشتر مي گردد؛ و با همين منطق غلط خود نه تنها بين دين و علم فاصله انداختند بلکه بين دين داران و عالمان نيز فاصله ايجاد کردند. البته اين حرکت نحس در دنياي غرب و در مهد مسيحيت شروع شد و علتش هم آن بود که مسيحيت قرون وسطي قادر به پاسخگويي مسايل تازه علمي نبود و در مقابل به برخورد تحکم آميز با علماي تجربي مي پرداخت. علماي تجربي هم که مرتب به اکتشافات جديد دست پيدا مي کردند، مجبور شدند به منظور بقاي خودشان با کليسا و کشيشان مسيحي مخالفت کرده و آنها را کنار بگذارند. لکن در ممالک اسلامي، علماي ديني عالمان تجربي هم بودند. و همه علوم در مراکز ديني و حوزه هاي علميه رواج داشت. بوعلي سينا، فارابي، ابوريحان بيروني، زکرياي رازي، سعدي و حافظ و ديگران، همگي در درجه اول عالم ديني بوده اند که به رشته هاي مختلف علوم ديگر هم پرداخته اند. لکن بعدها يک عده غرب زدة خيانتکار، همان تناقضات موجود در دنياي غرب و مسيحي را به دنياي اسلام وارد کردند و آنچه از مخالفت هايي که دانشمندان غربي با دين ناقص مسيحي  داشتند، در مقابل دين کامل اسلام رواج دادند و در نتيجه به جدايي حوزه هاي علميه از دانشگاه ها دامن زدند.

 

u353_230920126911

 

ایشان با اشاره به 27 آذر ماه سالروز شهادت شهید دکتر مفتح ، ایشان را عامل اتحاد هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه دانستند که گروه های تروریستی وابسته به بیگانه تحمل چنین شخصیت عالم و فرهيخته و وحدت آفرين را نداشتند و در نتیجه ایشان را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام  عاشوری در انتهای خطبه هایشان ، حضور نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز پنج شنبه درایران را چیزی جز تحمیل خواسته های ناحقشان ندانستند و افزودند: آنها ابداً قصد ندارند در طي اين مذاکرات، امتيازي به ايران بدهند. کمااينکه در طول ده سال گذشته هم نداده اند. آنچه از دستاوردهاي هسته اي که ما امروزه داريم، همگي خارج از چارچوب مذاکرات با آژانس و خواست شوراي امنيت سازمان ملل بوده است. ما بايد بدانيم که در عرصه بين المللي، سهم هر کشوري را به اندازه قدرت و اقتدارش مي دهند نه به اندازه حقش.

 

w379_230920126906

 

انتهای پیام/ الف.ن


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads