کد خبر: 145540 - تاریخ: جمعه، 4 آگوست 2017 - 12:05

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان گیلان:

“استتار” واحدهای صنفی در گیلان تخلف است

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه استتار واحد صنفی به‌جز برخی از واحدهای صنفی مختص به بانوان، تخلف است، گفت: درب ورودی، تابلو و دیگر مشخصه‌های واحد صنفی باید به‌طور کامل در دید عموم قرار داشته باشد.

به گزارش خوبان، سرهنگ رضا محمدزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: بنا بر قانون بند 4 ماده 14 ناجا، وظیفه رصد، نظارت، کنترل و هدایت جامعه صنفی و اصناف کشور بر عهده پلیس نظارت بر اماکن عمومی است.

وی با بیان اینکه نظارت‌های پلیس بر اماکن عمومی از زمان اخذ مجوز و قبل از شروع فعالیت صنفی آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: نظارت‌های پلیس اماکن عمومی بر اصناف، بستر فعالیت سالم اقتصادی برای مردم را فراهم می‌کند.

محمدزاده با اشاره به اینکه محوریت فعالیت اصناف طبق قانون نظام صنفی تعریف شده است گفت: حفظ امنیت توسط پلیس باعث ایجاد فضای آرام کسب و کار برای خدمات‌دهندگان و خدمات‌گیرندگان شده است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه بیش از  4 هزار رسته شغلی  در کشور وجود دارد بیان داشت: پلیس اماکن عمومی با تعامل و همیاری با جامعه اصناف، رسته‌های شغلی را ساماندهی کرده است.

وی با اشاره به اینکه افراد برای انجام فعالیت‌های اقتصادی بعد از تشکیل پرونده در اتحادیه‌های صنفی باید به پلیس اماکن عمومی مراجعه کنند گفت: پلیس اماکن عمومی به بررسی صلاحیت فردی، صلاحیت مکانی، انتظامی و ترافیکی می‌پردازد.

وی نظارت بر صلاحیت‌های فردی و مکانی انتظامی و ترافیکی را از اقدامات پیشگیرانه پلیس اماکن عمومی خواند و اعلام داشت: امروزه تمام افرادی که در حال گرفتن پروانه برای ایجاد کسب و کار هستند دارای صلاحیت‌های لازم برای ایجاد آن شغل هستند.

محمدزاده با بیان اینکه بررسی صلاحیت فردی اشخاص برای پیشگیری از ورود افراد ناسالم و ناصالح به بخش اقتصادی استان گیلان است خاطرنشان کرد: اگر صلاحیت فردی شخص تایید نشود آن شخص نمی‌تواند به‌عنوان خدمات‌دهنده به مردم فعالیت کند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: در بحث صلاحیت مکانی انتظامی، مکان ایجاد کسب و کار فرد مورد بازدید قرار می‌گیرد و ایجاد کسب و کار تا زمانی که مزاحمتی برای هیچ شخصی ایجاد نکند آزاد است.

وی نظارت‌های اختصاصی را نظارت بر موارد خاص که برای هر رسته شغلی به‌صورت تخصصی دنبال می‌شود بیان کرد و عنوان داشت: نظارت‌های عمومی، نظارتی است که به‌صورت مشترک بر روی تمام اصناف انجام می‌شود‌.

محمدزاده با اشاره به اینکه استتار واحد صنفی به‌جز برخی از واحدهای صنفی مختص به بانوان، تخلف است خاطرنشان کرد: درب ورودی، تابلو و دیگر مشخصه‌های واحد صنفی باید به‌طور کامل در دید قرار داشته باشد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به ادامه نظارت‌های پلیس بر اماکن عمومی پس از آغاز فعالیت واحد صنفی اظهار داشت: نظارت‌های پلیس به‌صورت اختصاصی و عمومی است.

محمدزاده  با بیان اینکه همایش‌های زیادی در طی سال برای رسته‌های شغلی که ارتباط بیشتری با مردم دارند برگزار می‌شود افزود: با یادآوری قوانین و ضوابط در این همایش‌ها از ایجاد ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads